All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Views on education geography: work teachers with talented pupils?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00034469" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00034469 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pohledy na výuku zeměpisu: pracují učitelé s nadanými žáky?

  • Original language description

    Předmětem analýz byly videozáznamy 50 vyučovacích hodin zeměpisu k tématu přírodní podmínky České republiky pořízené u šesti učitelů v 8. a 9. třídách základních škol v Brně a blízkém okolí. Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujala skutečnost, že učitelé pracovali převážně tradičními výukovými metodami. Pomocí didaktického testu se podařilo zjistit, že ve zkoumaných třídách se byla zastoupena skupina nadaných či bystřejších žáků, kteří byli schopni zadané učební úlohy a problémové otázky řešit tvůrčím způsobem. Cílem předkládaného příspěvku je zhodnocení výsledků didaktických testů jednotlivých žáků sledovaných tříd se zaměřením na nadané žáky. Výzkumný pohled se upírá také na edukační strategie učitelů a pokouší se rozpoznat,zda ve svém řízení třídy motivují svými aktivitami a učebními úlohami nadané žáky.

  • Czech name

    Pohledy na výuku zeměpisu: pracují učitelé s nadanými žáky?

  • Czech description

    Předmětem analýz byly videozáznamy 50 vyučovacích hodin zeměpisu k tématu přírodní podmínky České republiky pořízené u šesti učitelů v 8. a 9. třídách základních škol v Brně a blízkém okolí. Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujala skutečnost, že učitelé pracovali převážně tradičními výukovými metodami. Pomocí didaktického testu se podařilo zjistit, že ve zkoumaných třídách se byla zastoupena skupina nadaných či bystřejších žáků, kteří byli schopni zadané učební úlohy a problémové otázky řešit tvůrčím způsobem. Cílem předkládaného příspěvku je zhodnocení výsledků didaktických testů jednotlivých žáků sledovaných tříd se zaměřením na nadané žáky. Výzkumný pohled se upírá také na edukační strategie učitelů a pokouší se rozpoznat,zda ve svém řízení třídy motivují svými aktivitami a učebními úlohami nadané žáky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Učitel a nadaný žák

  • ISBN

    978-80-7392-054-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    233

  • Pages from-to

  • Publisher name

    MSD, spol. s.r.o.

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    PdF MU, Brno

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article