Views on education geography: work teachers with talented pupils?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00034469" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00034469 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pohledy na výuku zeměpisu: pracují učitelé s nadanými žáky?
Original language description
Předmětem analýz byly videozáznamy 50 vyučovacích hodin zeměpisu k tématu přírodní podmínky České republiky pořízené u šesti učitelů v 8. a 9. třídách základních škol v Brně a blízkém okolí. Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujala skutečnost, že učitelé pracovali převážně tradičními výukovými metodami. Pomocí didaktického testu se podařilo zjistit, že ve zkoumaných třídách se byla zastoupena skupina nadaných či bystřejších žáků, kteří byli schopni zadané učební úlohy a problémové otázky řešit tvůrčím způsobem. Cílem předkládaného příspěvku je zhodnocení výsledků didaktických testů jednotlivých žáků sledovaných tříd se zaměřením na nadané žáky. Výzkumný pohled se upírá také na edukační strategie učitelů a pokouší se rozpoznat,zda ve svém řízení třídy motivují svými aktivitami a učebními úlohami nadané žáky.
Czech name
Pohledy na výuku zeměpisu: pracují učitelé s nadanými žáky?
Czech description
Předmětem analýz byly videozáznamy 50 vyučovacích hodin zeměpisu k tématu přírodní podmínky České republiky pořízené u šesti učitelů v 8. a 9. třídách základních škol v Brně a blízkém okolí. Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujala skutečnost, že učitelé pracovali převážně tradičními výukovými metodami. Pomocí didaktického testu se podařilo zjistit, že ve zkoumaných třídách se byla zastoupena skupina nadaných či bystřejších žáků, kteří byli schopni zadané učební úlohy a problémové otázky řešit tvůrčím způsobem. Cílem předkládaného příspěvku je zhodnocení výsledků didaktických testů jednotlivých žáků sledovaných tříd se zaměřením na nadané žáky. Výzkumný pohled se upírá také na edukační strategie učitelů a pokouší se rozpoznat,zda ve svém řízení třídy motivují svými aktivitami a učebními úlohami nadané žáky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Učitel a nadaný žák
ISBN
978-80-7392-054-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
233
Pages from-to
—
Publisher name
MSD, spol. s.r.o.
Place of publication
Brno
Event location
PdF MU, Brno
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—