FIVE YEARS OF THE EXISTENCE OF THE FIELD /HEALTH EDUCATION/ IN FACULTY OF EDUCATION, MASARYK UNIVERSITY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036838" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036838 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
PĚT LET EXISTENCE OBORU VÝCHOVA KE ZDRAVÍ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MASARYKOVY UNIVERSITY
Original language description
Na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity se již pět let vyučuje samostatný obor Výchova ke zdraví. Cílem šetření bylo zjistit, jaké mínění mají současní či budoucí učitelé na samostatnou existenci oboru Výhova ke zdraví na pedagogické fakultě, či téhož předmětu na základních školách. Anonymními dotazníky byli osloveni učitelé pedagogické fakulty, učitelé základních škol, studenti pedagogické fakulty a studenti středních škol. Bylo zjištěno, že studující učitelství a studenti středních škol jsou většinou toho mínění, že samostatná existence oboru Výchova ke zdraví je nutná. Stejný názor zastávají i mladší učitelé (do 45 lez věku). Naproti tomu mnozí dříve narození pedagogové nechápou, proč by měl být tento obor samostatný a co by měl obsahovat. Zjištění dále okázalo, že samostatná existence oboru (předmětu) Výchova ke zdraví je logicky opodstatněná a že spojením této disciplíny s oborem (předmětem) jiným, ztrácí výuka Výchovy ke zdraví nejen efektivitu, ale i vlastní smysl.
Czech name
PĚT LET EXISTENCE OBORU VÝCHOVA KE ZDRAVÍ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MASARYKOVY UNIVERSITY
Czech description
Na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity se již pět let vyučuje samostatný obor Výchova ke zdraví. Cílem šetření bylo zjistit, jaké mínění mají současní či budoucí učitelé na samostatnou existenci oboru Výhova ke zdraví na pedagogické fakultě, či téhož předmětu na základních školách. Anonymními dotazníky byli osloveni učitelé pedagogické fakulty, učitelé základních škol, studenti pedagogické fakulty a studenti středních škol. Bylo zjištěno, že studující učitelství a studenti středních škol jsou většinou toho mínění, že samostatná existence oboru Výchova ke zdraví je nutná. Stejný názor zastávají i mladší učitelé (do 45 lez věku). Naproti tomu mnozí dříve narození pedagogové nechápou, proč by měl být tento obor samostatný a co by měl obsahovat. Zjištění dále okázalo, že samostatná existence oboru (předmětu) Výchova ke zdraví je logicky opodstatněná a že spojením této disciplíny s oborem (předmětem) jiným, ztrácí výuka Výchovy ke zdraví nejen efektivitu, ale i vlastní smysl.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
2nd international conference Health Education and Quality of Life
ISBN
978-80-7394-180-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
Jihočeská universita, České Budějovice
Place of publication
České Budějovive
Event location
Hkuboká nad Vltavou
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—