All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Interpretation of sattelite images and air images and interakctive maps, possibilities of research

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037482" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037482 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Interpretace leteckých a družicových snímků a interaktivních map, možnosti výzkumu

  • Original language description

    Příspěvek na základě analýzy dostupných empirických výzkumů poukazuje na možná úskalí při využívání družicových snímků a interaktivních map ve výuce geografie. Autoři analyzovali zejména výsledky vybraných výzkumů v oblasti kartografických dovedností. Analýzu doplňují vlastními dlouhodobými zkušenosti s výukou geoinformatiky na Pedagogické fakultě MU i z řady projektů se základními či středními školami. Upozorňují na absenci pedagogického či psychologického výzkumu dovednosti identifikace objektů na družicovém snímku či práce s interaktivní mapou. V závěru formulují některá doporučení k vlastní výuce v oblasti praktické práce s družicovými snímky či interaktivními mapám, které přispívají k rozvoji teoretické i praktické výbavy didaktiky geografie.Příspevek vznikl v rámci řešení výzkumného záměru Dynamická geovizualizace v krizovém managementu.

  • Czech name

    Interpretace leteckých a družicových snímků a interaktivních map, možnosti výzkumu

  • Czech description

    Příspěvek na základě analýzy dostupných empirických výzkumů poukazuje na možná úskalí při využívání družicových snímků a interaktivních map ve výuce geografie. Autoři analyzovali zejména výsledky vybraných výzkumů v oblasti kartografických dovedností. Analýzu doplňují vlastními dlouhodobými zkušenosti s výukou geoinformatiky na Pedagogické fakultě MU i z řady projektů se základními či středními školami. Upozorňují na absenci pedagogického či psychologického výzkumu dovednosti identifikace objektů na družicovém snímku či práce s interaktivní mapou. V závěru formulují některá doporučení k vlastní výuce v oblasti praktické práce s družicovými snímky či interaktivními mapám, které přispívají k rozvoji teoretické i praktické výbavy didaktiky geografie.Příspevek vznikl v rámci řešení výzkumného záměru Dynamická geovizualizace v krizovém managementu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Geografické informácie

  • ISSN

    1337-9453

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    12

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database