All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Axiological dimension in education and ecological responsibility

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037534" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037534 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnotová dimenze vzdělávání a ekologická odpovědnost

  • Original language description

    Autorka poukazuje na možnosti uvádění dítěte do světa významů a hodnot pod zorným úhlem utváření vztahu žáků k přírodě. Vychází z výsledků výzkumů a z toho, že nová interpretace obsahu a pojetí vzdělávání je spojována s osvojováním vědění a dovedností, kritického myšlení, vlastností a hodnotové orientace. Zamýšlí se nad tím, jak lze děti zaujmout a získat pro ochranu přírody, jak prosadit do jejich vědomí nový systém hodnot, nový smysl pro míru, orientující člověka ke skromnosti a umírněné spotřebě. V kurikulárních materiálech jsou vyjádřeny hodnotové zřetele a počítá se s tím, že konkretizaci provede učitel, kompetentní zprostředkovávat poznání o smysluplnosti a významech lidského chování a aktivit, vhodně motivovat a funkčně propojit cíle afektivní skognitivními.

  • Czech name

    Hodnotová dimenze vzdělávání a ekologická odpovědnost

  • Czech description

    Autorka poukazuje na možnosti uvádění dítěte do světa významů a hodnot pod zorným úhlem utváření vztahu žáků k přírodě. Vychází z výsledků výzkumů a z toho, že nová interpretace obsahu a pojetí vzdělávání je spojována s osvojováním vědění a dovedností, kritického myšlení, vlastností a hodnotové orientace. Zamýšlí se nad tím, jak lze děti zaujmout a získat pro ochranu přírody, jak prosadit do jejich vědomí nový systém hodnot, nový smysl pro míru, orientující člověka ke skromnosti a umírněné spotřebě. V kurikulárních materiálech jsou vyjádřeny hodnotové zřetele a počítá se s tím, že konkretizaci provede učitel, kompetentní zprostředkovávat poznání o smysluplnosti a významech lidského chování a aktivit, vhodně motivovat a funkčně propojit cíle afektivní skognitivními.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Rybičková, M., Hladík, J. (ed) Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo.

  • ISBN

    978-80-7318-904-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Univerzita Tomáše Bati, Zlín

  • Event date

    Feb 4, 2009

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article