Talented Pupils; Views Teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038441" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038441 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Názory učitelů na problematiku nadaných žáků
Original language description
Všichni učitelé, kteří se anketního šetření zúčastnili, se přiklánějí k integraci nadaných žáků do běžných tříd. Kolektiv třídy by měl být různorodý; mají v něm být děti chytřejší i děti méně intelektuálně zdatné. Platí to zejména na prvním stupni základní školy; u nadaných žáků druhého stupně základní školy je vhodný přechod na víceletá gymnázia. Pracovat s nadaným žákem v běžné třídě je samozřejmě velmi obtížné, zejména v průměrné třídě s plným počtem studentů. Učitel musí použít další materiály, knihy, zadávat mu úkoly prostřednictvím PC, vyžadovat esejí apod. Je třeba mít kvalitně připraveného pedagoga, který bude maximálně spravedlivý, bude rozumět jednotlivým potřebám svých žáků, rozvíjet jejich schopnosti, podporovat jejich zvídavost, zručnost anadání. Měl by také včasně rozpoznat takového žáka, kontaktovat rodiče a PPP a společnými silami najít správnou metodu pro rozvíjení dítěte. V systému školství chybí metodika, jak pracovat s nadanými žáky.
Czech name
Názory učitelů na problematiku nadaných žáků
Czech description
Všichni učitelé, kteří se anketního šetření zúčastnili, se přiklánějí k integraci nadaných žáků do běžných tříd. Kolektiv třídy by měl být různorodý; mají v něm být děti chytřejší i děti méně intelektuálně zdatné. Platí to zejména na prvním stupni základní školy; u nadaných žáků druhého stupně základní školy je vhodný přechod na víceletá gymnázia. Pracovat s nadaným žákem v běžné třídě je samozřejmě velmi obtížné, zejména v průměrné třídě s plným počtem studentů. Učitel musí použít další materiály, knihy, zadávat mu úkoly prostřednictvím PC, vyžadovat esejí apod. Je třeba mít kvalitně připraveného pedagoga, který bude maximálně spravedlivý, bude rozumět jednotlivým potřebám svých žáků, rozvíjet jejich schopnosti, podporovat jejich zvídavost, zručnost anadání. Měl by také včasně rozpoznat takového žáka, kontaktovat rodiče a PPP a společnými silami najít správnou metodu pro rozvíjení dítěte. V systému školství chybí metodika, jak pracovat s nadanými žáky.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Šimoník, O. (ed.). Výchova a nadání 3
ISBN
978-80-210-5117-1
Number of pages of the result
17
Pages from-to
—
Number of pages of the book
106
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—