All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Talented Pupils; Views Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038441" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038441 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Názory učitelů na problematiku nadaných žáků

  • Original language description

    Všichni učitelé, kteří se anketního šetření zúčastnili, se přiklánějí k integraci nadaných žáků do běžných tříd. Kolektiv třídy by měl být různorodý; mají v něm být děti chytřejší i děti méně intelektuálně zdatné. Platí to zejména na prvním stupni základní školy; u nadaných žáků druhého stupně základní školy je vhodný přechod na víceletá gymnázia. Pracovat s nadaným žákem v běžné třídě je samozřejmě velmi obtížné, zejména v průměrné třídě s plným počtem studentů. Učitel musí použít další materiály, knihy, zadávat mu úkoly prostřednictvím PC, vyžadovat esejí apod. Je třeba mít kvalitně připraveného pedagoga, který bude maximálně spravedlivý, bude rozumět jednotlivým potřebám svých žáků, rozvíjet jejich schopnosti, podporovat jejich zvídavost, zručnost anadání. Měl by také včasně rozpoznat takového žáka, kontaktovat rodiče a PPP a společnými silami najít správnou metodu pro rozvíjení dítěte. V systému školství chybí metodika, jak pracovat s nadanými žáky.

  • Czech name

    Názory učitelů na problematiku nadaných žáků

  • Czech description

    Všichni učitelé, kteří se anketního šetření zúčastnili, se přiklánějí k integraci nadaných žáků do běžných tříd. Kolektiv třídy by měl být různorodý; mají v něm být děti chytřejší i děti méně intelektuálně zdatné. Platí to zejména na prvním stupni základní školy; u nadaných žáků druhého stupně základní školy je vhodný přechod na víceletá gymnázia. Pracovat s nadaným žákem v běžné třídě je samozřejmě velmi obtížné, zejména v průměrné třídě s plným počtem studentů. Učitel musí použít další materiály, knihy, zadávat mu úkoly prostřednictvím PC, vyžadovat esejí apod. Je třeba mít kvalitně připraveného pedagoga, který bude maximálně spravedlivý, bude rozumět jednotlivým potřebám svých žáků, rozvíjet jejich schopnosti, podporovat jejich zvídavost, zručnost anadání. Měl by také včasně rozpoznat takového žáka, kontaktovat rodiče a PPP a společnými silami najít správnou metodu pro rozvíjení dítěte. V systému školství chybí metodika, jak pracovat s nadanými žáky.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Šimoník, O. (ed.). Výchova a nadání 3

  • ISBN

    978-80-210-5117-1

  • Number of pages of the result

    17

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    106

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter