The reading preferences of primary school pupils and their ability of adaptable reading of lyrical poetry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038535" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038535 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ke čtenářským preferencím a schopnosti adaptivního čtení při recepci lyrické poezie u žáků primární školy
Original language description
Příspěvek obsahuje vyhodnocení dílčí části výzkumu čtenářské recepce lyrické poezie žáky vyšších ročníků primární školy se specifickými dispozicemi (žáci s diagnostikovanou dyslexií, žáci výborní, kontrolní skupina)). Uváděné výsledky se týkají čtenářských preferencí, subjektivního a zdůvodňovaného hodnocení čtyř lyrických textů s různými specifickými rysy. Výsledky - zřetelná obliba nonsensových textů a spíše negativní hodnocení metaforické poezie u všech žáků - jsou uváděny do souvislostí jak s dispozicemi žáků, tak s reálnou úrovní recepce dominantích rysů textů a jejich subjektivně vnímanou náročností.
Czech name
Ke čtenářským preferencím a schopnosti adaptivního čtení při recepci lyrické poezie u žáků primární školy
Czech description
Příspěvek obsahuje vyhodnocení dílčí části výzkumu čtenářské recepce lyrické poezie žáky vyšších ročníků primární školy se specifickými dispozicemi (žáci s diagnostikovanou dyslexií, žáci výborní, kontrolní skupina)). Uváděné výsledky se týkají čtenářských preferencí, subjektivního a zdůvodňovaného hodnocení čtyř lyrických textů s různými specifickými rysy. Výsledky - zřetelná obliba nonsensových textů a spíše negativní hodnocení metaforické poezie u všech žáků - jsou uváděny do souvislostí jak s dispozicemi žáků, tak s reálnou úrovní recepce dominantích rysů textů a jejich subjektivně vnímanou náročností.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující /CD/
ISBN
978-80-7368-765-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
298
Pages from-to
—
Publisher name
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Place of publication
Ostrava
Event location
PdF OU
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—