All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Didactic efficiency the textooks for regional geography

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00043612" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00043612 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu

  • Original language description

    Příspěvek prezentuje výsledky dílčích analýz výzkumu učebnic regionálního zeměpisu pro základní školu v České republice. Seznamuje s metodikou hodnocení a s celkovou didaktickou vybaveností vybraných učebnic. Příspěvek nabízí odpověď na otázku: Jaká je didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu pro základní školy? Ve výzkumném souboru devíti učebnic regionálního zeměpisu pro ZŠ se ukázalo, že dosahují značných rozdílů v hodnotách koeficientu využití verbálních komponentů. Podstatně vyrovnanějšíje situace v případě hodnot koeficientu využití obrazových komponentů. Souhrnně lze konstatovat, že celková didaktická vybavenost zkoumaných učebnic je až na výjimky vyrovnaná a velice solidní. Nejvyšší míru vybavenosti vykazuje učebnice nakladatelstvíNová škola (75 %), naopak nejnižší učebnice nakladatelství České geografické společnosti (47,2 %). Článek vznikl jako součást výzkumu učebnic pro zeměpisu pro základní školy Katedry geografie

  • Czech name

    Didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu

  • Czech description

    Příspěvek prezentuje výsledky dílčích analýz výzkumu učebnic regionálního zeměpisu pro základní školu v České republice. Seznamuje s metodikou hodnocení a s celkovou didaktickou vybaveností vybraných učebnic. Příspěvek nabízí odpověď na otázku: Jaká je didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu pro základní školy? Ve výzkumném souboru devíti učebnic regionálního zeměpisu pro ZŠ se ukázalo, že dosahují značných rozdílů v hodnotách koeficientu využití verbálních komponentů. Podstatně vyrovnanějšíje situace v případě hodnot koeficientu využití obrazových komponentů. Souhrnně lze konstatovat, že celková didaktická vybavenost zkoumaných učebnic je až na výjimky vyrovnaná a velice solidní. Nejvyšší míru vybavenosti vykazuje učebnice nakladatelstvíNová škola (75 %), naopak nejnižší učebnice nakladatelství České geografické společnosti (47,2 %). Článek vznikl jako součást výzkumu učebnic pro zeměpisu pro základní školy Katedry geografie

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Kurikulum a učebnice z pohľadu pedagogického výskumu

  • ISBN

    978-80-8118-015-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

  • Publisher name

    ŠPÚ

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Jan 1, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article