Didactic efficiency the textooks for regional geography
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00043612" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00043612 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu
Original language description
Příspěvek prezentuje výsledky dílčích analýz výzkumu učebnic regionálního zeměpisu pro základní školu v České republice. Seznamuje s metodikou hodnocení a s celkovou didaktickou vybaveností vybraných učebnic. Příspěvek nabízí odpověď na otázku: Jaká je didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu pro základní školy? Ve výzkumném souboru devíti učebnic regionálního zeměpisu pro ZŠ se ukázalo, že dosahují značných rozdílů v hodnotách koeficientu využití verbálních komponentů. Podstatně vyrovnanějšíje situace v případě hodnot koeficientu využití obrazových komponentů. Souhrnně lze konstatovat, že celková didaktická vybavenost zkoumaných učebnic je až na výjimky vyrovnaná a velice solidní. Nejvyšší míru vybavenosti vykazuje učebnice nakladatelstvíNová škola (75 %), naopak nejnižší učebnice nakladatelství České geografické společnosti (47,2 %). Článek vznikl jako součást výzkumu učebnic pro zeměpisu pro základní školy Katedry geografie
Czech name
Didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu
Czech description
Příspěvek prezentuje výsledky dílčích analýz výzkumu učebnic regionálního zeměpisu pro základní školu v České republice. Seznamuje s metodikou hodnocení a s celkovou didaktickou vybaveností vybraných učebnic. Příspěvek nabízí odpověď na otázku: Jaká je didaktická vybavenost učebnic regionálního zeměpisu pro základní školy? Ve výzkumném souboru devíti učebnic regionálního zeměpisu pro ZŠ se ukázalo, že dosahují značných rozdílů v hodnotách koeficientu využití verbálních komponentů. Podstatně vyrovnanějšíje situace v případě hodnot koeficientu využití obrazových komponentů. Souhrnně lze konstatovat, že celková didaktická vybavenost zkoumaných učebnic je až na výjimky vyrovnaná a velice solidní. Nejvyšší míru vybavenosti vykazuje učebnice nakladatelstvíNová škola (75 %), naopak nejnižší učebnice nakladatelství České geografické společnosti (47,2 %). Článek vznikl jako součást výzkumu učebnic pro zeměpisu pro základní školy Katedry geografie
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kurikulum a učebnice z pohľadu pedagogického výskumu
ISBN
978-80-8118-015-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
—
Publisher name
ŠPÚ
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Jan 1, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—