All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How users rate school atlases? Impulses for developing educational cartography

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00045156" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00045156 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jak uživatelé hodnotí školní zeměpisné atlasy? Podněty pro rozvoj školské kartografie

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá poměrně opomíjeným přístupem k hodnocení kartografických děl,hodnocením z pohledu jejich uživatelů. Cílem prezentovaného výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem a dle jakých kritérií hodnotí žáci základních škol školní zeměpisné atlasy.Výzkumný vzorek tvořilo 120 žáků, kteří byli během strukturovaného individuálního rozhovoru požádáni, aby vyjádřili svá stanoviska ke čtyřem běžně používaným školním zeměpisným atlasům světa. Výzkum ukázal, že ideální školní zeměpisný atlas světa by mělz pohledu zkoumaných žáků obsahovat nejen přehledné mapy, ale také větší množství obrazových komponent (zejména fotografií, obrázků apod.) a rozšiřující textové informace. Prezentované výsledky poskytují podněty pro další rozvoj školské kartografie.

  • Czech name

    Jak uživatelé hodnotí školní zeměpisné atlasy? Podněty pro rozvoj školské kartografie

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá poměrně opomíjeným přístupem k hodnocení kartografických děl,hodnocením z pohledu jejich uživatelů. Cílem prezentovaného výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem a dle jakých kritérií hodnotí žáci základních škol školní zeměpisné atlasy.Výzkumný vzorek tvořilo 120 žáků, kteří byli během strukturovaného individuálního rozhovoru požádáni, aby vyjádřili svá stanoviska ke čtyřem běžně používaným školním zeměpisným atlasům světa. Výzkum ukázal, že ideální školní zeměpisný atlas světa by mělz pohledu zkoumaných žáků obsahovat nejen přehledné mapy, ale také větší množství obrazových komponent (zejména fotografií, obrázků apod.) a rozšiřující textové informace. Prezentované výsledky poskytují podněty pro další rozvoj školské kartografie.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Geodetický a kartografický obzor

  • ISSN

    0016-7096

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    56

  • Issue of the periodical within the volume

    7

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database