Will to change and belief in change: Importance of the subjective perspective of child with behavioral difficulties for positive change of his or her situation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046740" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046740 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace.
Original language description
Text čtenáře seznamuje se čtyřmi různými strategiemi, jejichž prostřednictvím mohou jedinci s poruchami chování a emocí reagovat na přisouzení negativního sociálního statusu souvisejícího s touto poruchou. Strategie závisí na postojích jedince vůči negativnímu sociálnímu statusu na jedné straně a vůči možnosti problematickou situaci změnit na straně druhé. První z postojů lze zjednodušeně charakterizovat jako vůli ke změně, zatímco druhý z nich jako víru ve změnu. Každý z postojů je specifickou definicísituace, která má prostřednictvím jedincova chování vliv na to, jak bude zvolené podpůrné či intervenční opatření efektivní. Pedagogové mohou formulované strategie využít i jako nástroj pro hlubší vhled do vybraných dimenzí zkušenosti dítěte s poruchouchování. Text příspěvku vychází ze zjištění kvalitativního výzkumu realizovaného v prostředí školského zařízení pro preventivně výchovnou péči.
Czech name
Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace.
Czech description
Text čtenáře seznamuje se čtyřmi různými strategiemi, jejichž prostřednictvím mohou jedinci s poruchami chování a emocí reagovat na přisouzení negativního sociálního statusu souvisejícího s touto poruchou. Strategie závisí na postojích jedince vůči negativnímu sociálnímu statusu na jedné straně a vůči možnosti problematickou situaci změnit na straně druhé. První z postojů lze zjednodušeně charakterizovat jako vůli ke změně, zatímco druhý z nich jako víru ve změnu. Každý z postojů je specifickou definicísituace, která má prostřednictvím jedincova chování vliv na to, jak bude zvolené podpůrné či intervenční opatření efektivní. Pedagogové mohou formulované strategie využít i jako nástroj pro hlubší vhled do vybraných dimenzí zkušenosti dítěte s poruchouchování. Text příspěvku vychází ze zjištění kvalitativního výzkumu realizovaného v prostředí školského zařízení pro preventivně výchovnou péči.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy.
ISBN
978-80-210-5383-0
Number of pages of the result
11
Pages from-to
—
Number of pages of the book
409
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—