All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Fairy tale magic serving the purpose of formative goals (Towards the fairy tales by Ivona Březinová)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00050423" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00050423 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5692-2011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5692-2011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5692-2011" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-5692-2011</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pohádková kouzla ve službách formativních cílů (Nad pohádkovou tvorbou Ivony Březinové)

  • Original language description

    Předmětem kapitoly jsou pohádkově laděné prózy Ivony Březinové. Autorka v nich směřuje k několika jednoduchým modelům, které se liší mírou didaxe a jejím zakomponováním do půdorysu pohádkového příběhu. První z nich se zakládá na propojení moderní pohádkys aktualizovanou didaxí. Druhý model pohádek s výchovnou tendencí vychází u Březinové z variace na známé folklórní syžety, které však tvoří pouze motivační východisko pro realizaci instruktážních cílů, a při recepci se počítá se znalostí pretextů. Třetítyp propojuje prvky autorské pohádky a společenské prózy. kapitola vychází z dlouhodobého literárněhistorického výzkumu.

  • Czech name

    Pohádková kouzla ve službách formativních cílů (Nad pohádkovou tvorbou Ivony Březinové)

  • Czech description

    Předmětem kapitoly jsou pohádkově laděné prózy Ivony Březinové. Autorka v nich směřuje k několika jednoduchým modelům, které se liší mírou didaxe a jejím zakomponováním do půdorysu pohádkového příběhu. První z nich se zakládá na propojení moderní pohádkys aktualizovanou didaxí. Druhý model pohádek s výchovnou tendencí vychází u Březinové z variace na známé folklórní syžety, které však tvoří pouze motivační východisko pro realizaci instruktážních cílů, a při recepci se počítá se znalostí pretextů. Třetítyp propojuje prvky autorské pohádky a společenské prózy. kapitola vychází z dlouhodobého literárněhistorického výzkumu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA405%2F09%2F0938" target="_blank" >GA405/09/0938: Czech authors of literature for children and youth</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Milena Šubrtová a kol. Pohádkové příběhy v české literatuře pro děti a mládež (1990-2010)

  • ISBN

    978-80-210-5692-3

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

    279-286

  • Number of pages of the book

    323

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter