All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The attitudes of lower secondary-school pupils? to geography as a teaching subject

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053534" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053534 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoje žáků 2. stupně základních škol k vyučovacímu předmětu zeměpis

  • Original language description

    V této studii jsme zkoumali postoje žáků k vyučovacímu předmětu zeměpis. V našem výzkumu jsme se zabývali vlivem různých proměnných (pohlaví, třída a oblíbený předmět) na postoje žáků k zeměpisu. Výzkumný vzorek tvořilo 540 žáků ze šesti základních škol.Počet dívek byl 315, počet chlapců 225. Účastníci výzkumného šetření byli ve věku 11 ? 15 let. Všichni účastníci navštěvovali druhý stupeň základních škol, přičemž nejvíce jich bylo z osmého ročníku. Postoje žáků k vyučovacímu předmětu zeměpis byly měřeny na škálové stupnici Likertova typu s pěti možnostmi odpovědí, počet položek bylo 27. Výsledky dotazníkové šetření byly zpracovány faktorovou analýzou a analýzou rozptylu. Reliabilita výzkumného nástroje byla stanovena pomocí Cronbachova koeficientu alfa. Celkově výsledky našeho výzkumu ukazují relativně neutrální postoj českých žáků k vyučovacímu předmětu zeměpis. Dále výsledky ukázaly, že třída a oblíbený předmět významně ovlivňují postoje žáků k zeměpisu, zatímco vliv pohlaví prokáz

  • Czech name

    Postoje žáků 2. stupně základních škol k vyučovacímu předmětu zeměpis

  • Czech description

    V této studii jsme zkoumali postoje žáků k vyučovacímu předmětu zeměpis. V našem výzkumu jsme se zabývali vlivem různých proměnných (pohlaví, třída a oblíbený předmět) na postoje žáků k zeměpisu. Výzkumný vzorek tvořilo 540 žáků ze šesti základních škol.Počet dívek byl 315, počet chlapců 225. Účastníci výzkumného šetření byli ve věku 11 ? 15 let. Všichni účastníci navštěvovali druhý stupeň základních škol, přičemž nejvíce jich bylo z osmého ročníku. Postoje žáků k vyučovacímu předmětu zeměpis byly měřeny na škálové stupnici Likertova typu s pěti možnostmi odpovědí, počet položek bylo 27. Výsledky dotazníkové šetření byly zpracovány faktorovou analýzou a analýzou rozptylu. Reliabilita výzkumného nástroje byla stanovena pomocí Cronbachova koeficientu alfa. Celkově výsledky našeho výzkumu ukazují relativně neutrální postoj českých žáků k vyučovacímu předmětu zeměpis. Dále výsledky ukázaly, že třída a oblíbený předmět významně ovlivňují postoje žáků k zeměpisu, zatímco vliv pohlaví prokáz

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    61

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    257-270

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database