All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teacher Profession Choice as a Source of Professional Competences Development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055533" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055533 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Volba učitelské profese jako východisko pro rozvoj profesionálních kompetencí

  • Original language description

    Stať se zabývá analýzou faktorů ovlivňujících volbu studia našich studentů 1. a 4. ročníku oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU v Brně. Výzkum potvrdil, že motivy k volbě profese lze považovat za východisko pro rozvoj učitelských profesionálních kompetencí.

  • Czech name

    Volba učitelské profese jako východisko pro rozvoj profesionálních kompetencí

  • Czech description

    Stať se zabývá analýzou faktorů ovlivňujících volbu studia našich studentů 1. a 4. ročníku oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU v Brně. Výzkum potvrdil, že motivy k volbě profese lze považovat za východisko pro rozvoj učitelských profesionálních kompetencí.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 2. díl

  • ISBN

    978-80-210-5710-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    46-60

  • Publisher name

    PdF MU

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    PdF MU

  • Event date

    Jan 1, 2011

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article