Analysis of Current Legislation on Conditions and Realization of Education of Adults with Disabilities in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055568" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055568 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza současných legislativních opatření zabývajících se podmínkami a realizací vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice
Original language description
Problematika celoživotního učení patří k prioritám evropských i vládních programů. Nepřetržitý proces získávání, obnovování a zdokonalování kompetencí, znalostí, dovedností a zvyšování kvalifikace během celého života hraje stěžejní roli především v oblasti edukace osob se zdravotním postižením. Vzdělání je vnímáno jako klíčové pro sociální inkluzi a je spojováno s dosažením určité konkurenceschopnosti na trhu práce. Teoretický výzkum prezentovaný v kapitole se zabývá analýzou legislativních norem a strategických dokumentů vymezujících přístupy ke vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice.
Czech name
Analýza současných legislativních opatření zabývajících se podmínkami a realizací vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice
Czech description
Problematika celoživotního učení patří k prioritám evropských i vládních programů. Nepřetržitý proces získávání, obnovování a zdokonalování kompetencí, znalostí, dovedností a zvyšování kvalifikace během celého života hraje stěžejní roli především v oblasti edukace osob se zdravotním postižením. Vzdělání je vnímáno jako klíčové pro sociální inkluzi a je spojováno s dosažením určité konkurenceschopnosti na trhu práce. Teoretický výzkum prezentovaný v kapitole se zabývá analýzou legislativních norem a strategických dokumentů vymezujících přístupy ke vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities.
ISBN
978-80-210-5731-9
Number of pages of the result
13
Pages from-to
35-48
Number of pages of the book
386
Publisher name
MU
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—