Gender Stereotypes and Inequalities in EFL Lessons: the Development of Research Tool
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055686" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055686 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Genderové stereotypy a nerovnosti ve výuce angličtiny: vývoj výzkumného nástroje
Original language description
Tato kapitola představuje projekt dizertační práce zaměřený na výzkum genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka (dále jen EFL ). Vymezuje pojem gender v protikladu k pojmu pohlaví a s nimi spojené koncepty genderové identity a genderového stereotypu. Nastiňuje oblasti, v nichž doposud byly detekovány nerovnosti v přístupu učitelů k žákům a žákyním, a důsledky tohoto stavu tak, jak jsou popsány v zahraniční literatuře. Zabývá se metodologickou stránkou výzkumu sestávajícího z obsahovéa interpretativní analýzy. V rámci obsahové analýzy představuje vlastní kategoriální systémy, které doplňuje o první zjištění vycházející z analýzy interpretativní. V závěru jsou diskutovány možnosti námi zvoleného metodologického uchopení zkoumaného tématu a výhledy do budoucna.
Czech name
Genderové stereotypy a nerovnosti ve výuce angličtiny: vývoj výzkumného nástroje
Czech description
Tato kapitola představuje projekt dizertační práce zaměřený na výzkum genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka (dále jen EFL ). Vymezuje pojem gender v protikladu k pojmu pohlaví a s nimi spojené koncepty genderové identity a genderového stereotypu. Nastiňuje oblasti, v nichž doposud byly detekovány nerovnosti v přístupu učitelů k žákům a žákyním, a důsledky tohoto stavu tak, jak jsou popsány v zahraniční literatuře. Zabývá se metodologickou stránkou výzkumu sestávajícího z obsahovéa interpretativní analýzy. V rámci obsahové analýzy představuje vlastní kategoriální systémy, které doplňuje o první zjištění vycházející z analýzy interpretativní. V závěru jsou diskutovány možnosti námi zvoleného metodologického uchopení zkoumaného tématu a výhledy do budoucna.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje.
ISBN
978-80-210-5705-0
Number of pages of the result
15
Pages from-to
131-145
Number of pages of the book
243
Publisher name
Masarykova Universita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—