All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Gender Stereotypes and Inequalities in EFL Lessons: the Development of Research Tool

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055686" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055686 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Genderové stereotypy a nerovnosti ve výuce angličtiny: vývoj výzkumného nástroje

  • Original language description

    Tato kapitola představuje projekt dizertační práce zaměřený na výzkum genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka (dále jen EFL ). Vymezuje pojem gender v protikladu k pojmu pohlaví a s nimi spojené koncepty genderové identity a genderového stereotypu. Nastiňuje oblasti, v nichž doposud byly detekovány nerovnosti v přístupu učitelů k žákům a žákyním, a důsledky tohoto stavu tak, jak jsou popsány v zahraniční literatuře. Zabývá se metodologickou stránkou výzkumu sestávajícího z obsahovéa interpretativní analýzy. V rámci obsahové analýzy představuje vlastní kategoriální systémy, které doplňuje o první zjištění vycházející z analýzy interpretativní. V závěru jsou diskutovány možnosti námi zvoleného metodologického uchopení zkoumaného tématu a výhledy do budoucna.

  • Czech name

    Genderové stereotypy a nerovnosti ve výuce angličtiny: vývoj výzkumného nástroje

  • Czech description

    Tato kapitola představuje projekt dizertační práce zaměřený na výzkum genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka (dále jen EFL ). Vymezuje pojem gender v protikladu k pojmu pohlaví a s nimi spojené koncepty genderové identity a genderového stereotypu. Nastiňuje oblasti, v nichž doposud byly detekovány nerovnosti v přístupu učitelů k žákům a žákyním, a důsledky tohoto stavu tak, jak jsou popsány v zahraniční literatuře. Zabývá se metodologickou stránkou výzkumu sestávajícího z obsahovéa interpretativní analýzy. V rámci obsahové analýzy představuje vlastní kategoriální systémy, které doplňuje o první zjištění vycházející z analýzy interpretativní. V závěru jsou diskutovány možnosti námi zvoleného metodologického uchopení zkoumaného tématu a výhledy do budoucna.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje.

  • ISBN

    978-80-210-5705-0

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    131-145

  • Number of pages of the book

    243

  • Publisher name

    Masarykova Universita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter