Inmates´Interest in Educational Activities: Kuřim´s Penitentiary
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055740" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055740 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice
Original language description
Vzdělávání ve vězení se ve výzkumech ukazuje jako důležitý faktor, bránicí recidivě. Správně zvolené vzdělávací programy ve vězení vedou ke snížení násilného chování a zlepšení prostředí ve věznicích. Vzdělávání také zlepšuje kompetence vězňů pro nalezení zaměstnání po propuštění z výkonu trestu. Výzkum se zabývá postoji ke vzdělávání u vězňů z věznice Kuřim, zúčastnilo se jej 85 odsouzených. Data ukázala, že větší účast na vzdělávacích programech mají vězni, kteří absolvují svůj již několikátý trest odnětí svobody, dále vězni mladší, ženatí a ti, kteří nejsou spokojeni se svým vzděláním. Naopak, korelace mezi účastní na vzdělávacích programech a pracovní aktivitou vězňů nebyla v datech potvrzena. Výzkum dále ukázal, že nejoblíbenější vzdělávací aktivitou ve vězení je návštěva knihovny, zatímco náboženské vzdělávání nebo studium jsou nejméně častými vzdělávacími aktivitami ve vězení.
Czech name
Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice
Czech description
Vzdělávání ve vězení se ve výzkumech ukazuje jako důležitý faktor, bránicí recidivě. Správně zvolené vzdělávací programy ve vězení vedou ke snížení násilného chování a zlepšení prostředí ve věznicích. Vzdělávání také zlepšuje kompetence vězňů pro nalezení zaměstnání po propuštění z výkonu trestu. Výzkum se zabývá postoji ke vzdělávání u vězňů z věznice Kuřim, zúčastnilo se jej 85 odsouzených. Data ukázala, že větší účast na vzdělávacích programech mají vězni, kteří absolvují svůj již několikátý trest odnětí svobody, dále vězni mladší, ženatí a ti, kteří nejsou spokojeni se svým vzděláním. Naopak, korelace mezi účastní na vzdělávacích programech a pracovní aktivitou vězňů nebyla v datech potvrzena. Výzkum dále ukázal, že nejoblíbenější vzdělávací aktivitou ve vězení je návštěva knihovny, zatímco náboženské vzdělávání nebo studium jsou nejméně častými vzdělávacími aktivitami ve vězení.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities.
ISBN
978-80-210-5731-9
Number of pages of the result
11
Pages from-to
89-99
Number of pages of the book
386
Publisher name
MU
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—