Components and characteristics of instructional quality: a review of research findings
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00058479" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00058479 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění
Original language description
Přehledová studie zpřístupňuje poznatky o komponentách a charakteristikách výuky, které byly v pedagogicko-psychologických a didaktických výzkumech shledány jako relevantní pro kvalitu výuky. Studie je výsledkem teoretického výzkumu (modelování kvality)a je rozvržena do čtyř částí ? postupně jsou rozebírány komponenty a charakteristiky výuky zakládající její kvalitu sdružené na základě věcné blízkosti do čtyř okruhů: (1) organizace a řízení třídy ? využití času, přiměřené tempo (pacing), strukturovanost; (2) zprostředkování cílů a obsahů ? jasnost, strukturovanost, soudržnost, (3) učební úlohy ? kognitivní aktivizace, (4) podpůrné učební klima ? konstruktivní práce s chybou, adaptivita výukových postupů. K jednotlivým komponentám a charakteristikám jsou ve studii prezentována relevantní výzkumná zjištění ? průběžně se poukazuje na jejich didaktické souvislosti.
Czech name
Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění
Czech description
Přehledová studie zpřístupňuje poznatky o komponentách a charakteristikách výuky, které byly v pedagogicko-psychologických a didaktických výzkumech shledány jako relevantní pro kvalitu výuky. Studie je výsledkem teoretického výzkumu (modelování kvality)a je rozvržena do čtyř částí ? postupně jsou rozebírány komponenty a charakteristiky výuky zakládající její kvalitu sdružené na základě věcné blízkosti do čtyř okruhů: (1) organizace a řízení třídy ? využití času, přiměřené tempo (pacing), strukturovanost; (2) zprostředkování cílů a obsahů ? jasnost, strukturovanost, soudržnost, (3) učební úlohy ? kognitivní aktivizace, (4) podpůrné učební klima ? konstruktivní práce s chybou, adaptivita výukových postupů. K jednotlivým komponentám a charakteristikám jsou ve studii prezentována relevantní výzkumná zjištění ? průběžně se poukazuje na jejich didaktické souvislosti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0262" target="_blank" >GAP407/11/0262: Quality of curriculum and instruction across school subjects</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Orbis Scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
29
Pages from-to
27-55
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—