All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Components and characteristics of instructional quality: a review of research findings

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00058479" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00058479 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění

  • Original language description

    Přehledová studie zpřístupňuje poznatky o komponentách a charakteristikách výuky, které byly v pedagogicko-psychologických a didaktických výzkumech shledány jako relevantní pro kvalitu výuky. Studie je výsledkem teoretického výzkumu (modelování kvality)a je rozvržena do čtyř částí ? postupně jsou rozebírány komponenty a charakteristiky výuky zakládající její kvalitu sdružené na základě věcné blízkosti do čtyř okruhů: (1) organizace a řízení třídy ? využití času, přiměřené tempo (pacing), strukturovanost; (2) zprostředkování cílů a obsahů ? jasnost, strukturovanost, soudržnost, (3) učební úlohy ? kognitivní aktivizace, (4) podpůrné učební klima ? konstruktivní práce s chybou, adaptivita výukových postupů. K jednotlivým komponentám a charakteristikám jsou ve studii prezentována relevantní výzkumná zjištění ? průběžně se poukazuje na jejich didaktické souvislosti.

  • Czech name

    Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění

  • Czech description

    Přehledová studie zpřístupňuje poznatky o komponentách a charakteristikách výuky, které byly v pedagogicko-psychologických a didaktických výzkumech shledány jako relevantní pro kvalitu výuky. Studie je výsledkem teoretického výzkumu (modelování kvality)a je rozvržena do čtyř částí ? postupně jsou rozebírány komponenty a charakteristiky výuky zakládající její kvalitu sdružené na základě věcné blízkosti do čtyř okruhů: (1) organizace a řízení třídy ? využití času, přiměřené tempo (pacing), strukturovanost; (2) zprostředkování cílů a obsahů ? jasnost, strukturovanost, soudržnost, (3) učební úlohy ? kognitivní aktivizace, (4) podpůrné učební klima ? konstruktivní práce s chybou, adaptivita výukových postupů. K jednotlivým komponentám a charakteristikám jsou ve studii prezentována relevantní výzkumná zjištění ? průběžně se poukazuje na jejich didaktické souvislosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0262" target="_blank" >GAP407/11/0262: Quality of curriculum and instruction across school subjects</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Orbis Scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    29

  • Pages from-to

    27-55

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database