All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Religiously Inspired Metaphers in the Czech Communication (Especially in Journalistic, Common and Political Rhetorics and in the Everyday Communication)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062269" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062269 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nábožensky motivované metafory v komunikaci češtinou (zvl. v žurnalistice, ve společenské a politické rétorice a v běžné řeči)

  • Original language description

    V komunikaci češtinou se vyskytuje velké množství církevních frazémů, biblických metaforických vyjádření a přirovnání, nábožensky motivovaných metafor, ale převážná část z nich ?žije? jen v pasivní slovní zásobě. Do běžně mluvené komunikace pronikly tytojazykové prostředky v poměrně omezeném počtu, větší výskyt pak nacházíme v psané žurnalistice a v rétorice. Církevní frazémy a biblismy se převážně vyskytují v modifikované podobě, obměněné substitucí některých lexémů.

  • Czech name

    Nábožensky motivované metafory v komunikaci češtinou (zvl. v žurnalistice, ve společenské a politické rétorice a v běžné řeči)

  • Czech description

    V komunikaci češtinou se vyskytuje velké množství církevních frazémů, biblických metaforických vyjádření a přirovnání, nábožensky motivovaných metafor, ale převážná část z nich ?žije? jen v pasivní slovní zásobě. Do běžně mluvené komunikace pronikly tytojazykové prostředky v poměrně omezeném počtu, větší výskyt pak nacházíme v psané žurnalistice a v rétorice. Církevní frazémy a biblismy se převážně vyskytují v modifikované podobě, obměněné substitucí některých lexémů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Wortsemantik zwischen Säkularisierung und (Re)Sakralisierung őffentlicher Diskurse

  • ISBN

    9783487148212

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

    185-196

  • Number of pages of the book

    494

  • Publisher name

    Georg Olms Verlag

  • Place of publication

    Hildesheim

  • UT code for WoS chapter