The Educational Methods in the Training of Czech Language and Literature Teachers within the Media Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062634" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062634 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Používané didaktické metody při implementaci mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury
Original language description
Příspěvek se věnuje realizaci průřezového tématu Mediální výchova ve výuce učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol se sídlem na území okresu Brno-město. Výzkum se zaměřuje na používání didaktických metod u učitelů českého jazyka a literatury při implementaci mediální výchovy. V empirické části byla využita statistická procedura. V této části příspěvku byl představen výzkumný problém včetně výzkumných otázek a hypotéz, pojednáno bylo o výzkumném nástroji a výzkumném souboru,jakož i o sběru a analýze získaných dat. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativní metodou za použití dotazníku vlastní konstrukce. Empirické šetření mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol se sídlem v okrese Brno-město. Výzkumné šetření přineslo poznatky o formě realizace průřezového tématu Mediální výchova a o používaných didaktických metodách učiteli českého jazyka.
Czech name
Používané didaktické metody při implementaci mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury
Czech description
Příspěvek se věnuje realizaci průřezového tématu Mediální výchova ve výuce učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol se sídlem na území okresu Brno-město. Výzkum se zaměřuje na používání didaktických metod u učitelů českého jazyka a literatury při implementaci mediální výchovy. V empirické části byla využita statistická procedura. V této části příspěvku byl představen výzkumný problém včetně výzkumných otázek a hypotéz, pojednáno bylo o výzkumném nástroji a výzkumném souboru,jakož i o sběru a analýze získaných dat. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativní metodou za použití dotazníku vlastní konstrukce. Empirické šetření mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol se sídlem v okrese Brno-město. Výzkumné šetření přineslo poznatky o formě realizace průřezového tématu Mediální výchova a o používaných didaktických metodách učiteli českého jazyka.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové trendy v didaktice českého jazyka. Sborník příspěvků z Odborného semináře s mezinárodní účastí a pracovní dílny 9. září 2011
ISBN
9788072906031
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
27-38
Publisher name
Nakladatelství Karolinum
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jan 1, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—