Inclusive Culture of School in the Context of Education of Students with SEN at Vocational Colleges ? Outcomes of Self-assessment Tool Piloting
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062829" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062829 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inkluzivní kultura školy v kontextu vzdělávání žáků se SVP na střední odborné škole ? závěry pilotního ověřování sebehodnotícího nástroje
Original language description
Inkluzivní kultura je v pojetí inkluze podle Booth a Ainscow (2002) jednou ze tří dimenzí inkluzivního vzdělávání. Jedná se o z velké části neviditelnou dimenzi, která možná právě proto stojí stranou hlavního výzkumného proudu. Tato oblast se však odrážív postojích, očekáváních a hodnotách pedagogických pracovníků a tím zásadně ovlivňuje celkový úspěch inkluzivního vzdělávání. Kugelmass (2006) ji dokonce považuje za nejdůležitější dimenzi, bez které není možné vytvořit a udržet inkluzivní étos školy. Studie představuje soubor indikátorů hodnotících inkluzivní kulturu střední odborné školy, který byl vytvořen v mezinárodním výzkumném týmu jako součást sebehodnotícího nástroje pro střední odborné školy včetně teoretických východisek a dále závěry pilotního ověřování tohoto souboru.
Czech name
Inkluzivní kultura školy v kontextu vzdělávání žáků se SVP na střední odborné škole ? závěry pilotního ověřování sebehodnotícího nástroje
Czech description
Inkluzivní kultura je v pojetí inkluze podle Booth a Ainscow (2002) jednou ze tří dimenzí inkluzivního vzdělávání. Jedná se o z velké části neviditelnou dimenzi, která možná právě proto stojí stranou hlavního výzkumného proudu. Tato oblast se však odrážív postojích, očekáváních a hodnotách pedagogických pracovníků a tím zásadně ovlivňuje celkový úspěch inkluzivního vzdělávání. Kugelmass (2006) ji dokonce považuje za nejdůležitější dimenzi, bez které není možné vytvořit a udržet inkluzivní étos školy. Studie představuje soubor indikátorů hodnotících inkluzivní kulturu střední odborné školy, který byl vytvořen v mezinárodním výzkumném týmu jako součást sebehodnotícího nástroje pro střední odborné školy včetně teoretických východisek a dále závěry pilotního ověřování tohoto souboru.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.
ISBN
9788073152352
Number of pages of the result
12
Pages from-to
29-40
Number of pages of the book
327
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—