Affective Strategies in Foreign Language Teaching to Pupils with Specific Learning Disorders
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062841" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062841 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Afektivní strategie učení ve vyučování cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
Original language description
Učení se cizímu jazyku nebývá pro žáky se specifickými poruchami učení snadnou záležitostí. Úlohou učitele je tyto žáky dostatečně motivovat a ukazovat cesty, jak se i přes různé obtíže mohou cizímu jazyku naučit a při učení nemuset nutně zažívat stresující pocity. Emocionální dimenze učení je významným faktorem úspěšnosti obecně, u dané cílové skupiny se ukazuje jako jeden z nejvýznamnějších. Regulovat emoce, motivaci a postoje při učení napomáhají afektivní strategie, které jsou v kapitole představenyjako jedno ze základních východisek pro učitele cizích jazyků při vyučování žáků s poruchami učení a jako předmět výzkumu, který se zabýval zjišťováním míry uplatňování těchto strategií ve výuce cizích jazyků.
Czech name
Afektivní strategie učení ve vyučování cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
Czech description
Učení se cizímu jazyku nebývá pro žáky se specifickými poruchami učení snadnou záležitostí. Úlohou učitele je tyto žáky dostatečně motivovat a ukazovat cesty, jak se i přes různé obtíže mohou cizímu jazyku naučit a při učení nemuset nutně zažívat stresující pocity. Emocionální dimenze učení je významným faktorem úspěšnosti obecně, u dané cílové skupiny se ukazuje jako jeden z nejvýznamnějších. Regulovat emoce, motivaci a postoje při učení napomáhají afektivní strategie, které jsou v kapitole představenyjako jedno ze základních východisek pro učitele cizích jazyků při vyučování žáků s poruchami učení a jako předmět výzkumu, který se zabýval zjišťováním míry uplatňování těchto strategií ve výuce cizích jazyků.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.
ISBN
9788073152352
Number of pages of the result
12
Pages from-to
245-256
Number of pages of the book
327
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—