Some Aspects of Literary Competence of Primary School Pupils with Special Educational Needs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062931" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062931 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Některé aspekty literární kompetence žáků primární školy se speciálními vzdělávacími potřebami
Original language description
Kapitola souhrnně představuje výsledky výzkumu recepce lyrických textů a verbální tvořivosti žáků primární školy s odlišnými dispozicemi ? dyslexie, výborní žáci, průměrná skupina. Zaměřuje se na způsob subjektivního prožitku a porozumění obraznosti u lyrických básní. V návaznosti na charakter recepce je sledována schopnost tvorby metaforického obrazu, motivicko-kompoziční varianty a volného vyprávění. Výsledky jsou prezentovány nejprve samostatně k jednotlivým textům a poté jsou uvedena celková zjištění o zvláštnostech recepce a kreativních schopnostech sledovaných skupin žáků. Výsledky výzkumu mohou poskytnout vodítko pro diferencovaný přístup k žákům s různými speciálními vzdělávacími potřebami při rozvíjení literární kompetence.
Czech name
Některé aspekty literární kompetence žáků primární školy se speciálními vzdělávacími potřebami
Czech description
Kapitola souhrnně představuje výsledky výzkumu recepce lyrických textů a verbální tvořivosti žáků primární školy s odlišnými dispozicemi ? dyslexie, výborní žáci, průměrná skupina. Zaměřuje se na způsob subjektivního prožitku a porozumění obraznosti u lyrických básní. V návaznosti na charakter recepce je sledována schopnost tvorby metaforického obrazu, motivicko-kompoziční varianty a volného vyprávění. Výsledky jsou prezentovány nejprve samostatně k jednotlivým textům a poté jsou uvedena celková zjištění o zvláštnostech recepce a kreativních schopnostech sledovaných skupin žáků. Výsledky výzkumu mohou poskytnout vodítko pro diferencovaný přístup k žákům s různými speciálními vzdělávacími potřebami při rozvíjení literární kompetence.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs.
ISBN
9788021060531
Number of pages of the result
24
Pages from-to
35-58
Number of pages of the book
201
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—