All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czech Pupils and Foreign Pupils Communication with Literature at the Second Level of Primary School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062994" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062994 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou

  • Original language description

    Autorka prezentuje výsledky výzkumu interpretačních dovedností a recepce lyrického a epického textu českými žáky a žáky cizinci na druhém stupni ZŠ. Zaměřuje se u obou sledovaných skupin na problematiku porozumění textu a porozumění obraznosti textu v jeho různých rovinách. U lyrických textů sleduje pochopení básnických obrazů a porozumění věcnému významu motivů, epizod aj. U epických textů se zaměřuje na porozumění textu skrze jeho hlavní postavu a skrze dobrodružný žánr. Věnuje také pozornost míře porozumění jeho prvnímu a druhému významovému plánu. Objasnění komunikativních dovedností obou skupin dospívajících může zlepšit přístup učitele k žákům cizincům, kteří navštěvují české školy.

  • Czech name

    Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou

  • Czech description

    Autorka prezentuje výsledky výzkumu interpretačních dovedností a recepce lyrického a epického textu českými žáky a žáky cizinci na druhém stupni ZŠ. Zaměřuje se u obou sledovaných skupin na problematiku porozumění textu a porozumění obraznosti textu v jeho různých rovinách. U lyrických textů sleduje pochopení básnických obrazů a porozumění věcnému významu motivů, epizod aj. U epických textů se zaměřuje na porozumění textu skrze jeho hlavní postavu a skrze dobrodružný žánr. Věnuje také pozornost míře porozumění jeho prvnímu a druhému významovému plánu. Objasnění komunikativních dovedností obou skupin dospívajících může zlepšit přístup učitele k žákům cizincům, kteří navštěvují české školy.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs.

  • ISBN

    9788021060531

  • Number of pages of the result

    17

  • Pages from-to

    77-94

  • Number of pages of the book

    201

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter