Confirmation of Hearing Impairment in a Child of Hearing Parents and it´s Impact on Communication Process and Realitionships in the Family
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063110" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063110 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině
Original language description
Zpracovaná kapitola se zabývá problematikou diagnostiky sluchového postižení u dětí, zajištěním následné péče a budováním funkční komunikace v rodině. Kapitola je výsledkem teoretického výzkumu mezinárodních konceptů péče o jedince s postižením sluchu. Ze závěrů výzkumných šetření vyplývá, že pro slyšící rodiče může znamenat přijetí diagnózy sluchového postižení u jejich dítěte dlouhodobý proces. Jako prevence vzniku narušených vztahů v rodině by měli být rodiče primárně vedeni k osvojování efektivníchkomunikačních strategií při komunikaci s jejich neslyšícím dítětem. Hluchota samotná obvykle nebývá příčinou narušených vztahů v rodině, tou bývá nefunkční komunikace mezi jejími členy.
Czech name
Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině
Czech description
Zpracovaná kapitola se zabývá problematikou diagnostiky sluchového postižení u dětí, zajištěním následné péče a budováním funkční komunikace v rodině. Kapitola je výsledkem teoretického výzkumu mezinárodních konceptů péče o jedince s postižením sluchu. Ze závěrů výzkumných šetření vyplývá, že pro slyšící rodiče může znamenat přijetí diagnózy sluchového postižení u jejich dítěte dlouhodobý proces. Jako prevence vzniku narušených vztahů v rodině by měli být rodiče primárně vedeni k osvojování efektivníchkomunikačních strategií při komunikaci s jejich neslyšícím dítětem. Hluchota samotná obvykle nebývá příčinou narušených vztahů v rodině, tou bývá nefunkční komunikace mezi jejími členy.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II.
ISBN
9788021059962
Number of pages of the result
6
Pages from-to
95-100
Number of pages of the book
266
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—