Possibilities of Addictive Behaviour Prevention in a School Environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064304" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064304 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti prevence závislostního chování ve školním prostředí
Original language description
Žáci základní školy patří z pohledu drogové epidemiologie mezi typické rizikové skupiny ohrožené závislostním chováním. Častější drogové experimenty v tomto populačním segmentu často souvisejí se zvědavostí, touhou po dobrodružství, příjemných prožitcích, s hledáním vlastních limitů, potřebou exhibice, sociální nezralostí. K preventivnímu působení ve školách je využíváno řady forem, dobrých výsledků dosahují zejména metody komunitní prevence a vrstevnické projekty. Kapitola přibližuje souhrn výsledků školního pilotního programu primární prevence závislostí nazvaného Drogy-Důvod-Dopad. Projekt dokázal oddálit nástup rizikového chování školních dětí o 1-2 roky, je ale vhodné jeho propojení s dalšími preventivními aktivitami.
Czech name
Možnosti prevence závislostního chování ve školním prostředí
Czech description
Žáci základní školy patří z pohledu drogové epidemiologie mezi typické rizikové skupiny ohrožené závislostním chováním. Častější drogové experimenty v tomto populačním segmentu často souvisejí se zvědavostí, touhou po dobrodružství, příjemných prožitcích, s hledáním vlastních limitů, potřebou exhibice, sociální nezralostí. K preventivnímu působení ve školách je využíváno řady forem, dobrých výsledků dosahují zejména metody komunitní prevence a vrstevnické projekty. Kapitola přibližuje souhrn výsledků školního pilotního programu primární prevence závislostí nazvaného Drogy-Důvod-Dopad. Projekt dokázal oddálit nástup rizikového chování školních dětí o 1-2 roky, je ale vhodné jeho propojení s dalšími preventivními aktivitami.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational Needs of Children at Risk for and with Behavioural Disorders.
ISBN
9788021061347
Number of pages of the result
22
Pages from-to
139-160
Number of pages of the book
193
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—