All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Exhibition for Everyone - Kolb´s Personality Typology in Museum and Gallery Practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064329" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064329 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výstava pro všechny - Kolbova typologie osobnosti v muzejní a galerijní praxi

  • Original language description

    Muzea fungují jako platformy neformálního vzdělávání všech věkových skupin. Z historie psychologie je známo několik typologií osobnosti, z nichž při tvorbě výstav je v muzejní praxi aplikovatelné zejména dělení populace podle amerického sociálního psychologa Davida A. Kolba. Podstatou je diferenciace diváků do čtyř základních skupin, přičemž zohlednění potřeb všech přispěje k maximalizaci učebního efektu komponované výstavy. Styly učení v muzeu jsou odvislé od charakteristik jednotlivých typů návštěvníků; Kolb určuje a definuje termíny Snílek, Přemýšlivý, Rozhodující a Jednající. Atraktivita výstavy pak stoupá se specifikovaně podaným obsahem a přísunem informací (např. rozsah doprovodného textu), zohledněním preferované osobní reakce návštěvníka (např. fyzicky aktivní přístup) a vytvořenou atmosférou výstavy (např. důraz na synkretické smyslové vnímání). Zohlednění zmíněného návštěvnického modelu autorka přibližuje i na několika zahraničních, příp.

  • Czech name

    Výstava pro všechny - Kolbova typologie osobnosti v muzejní a galerijní praxi

  • Czech description

    Muzea fungují jako platformy neformálního vzdělávání všech věkových skupin. Z historie psychologie je známo několik typologií osobnosti, z nichž při tvorbě výstav je v muzejní praxi aplikovatelné zejména dělení populace podle amerického sociálního psychologa Davida A. Kolba. Podstatou je diferenciace diváků do čtyř základních skupin, přičemž zohlednění potřeb všech přispěje k maximalizaci učebního efektu komponované výstavy. Styly učení v muzeu jsou odvislé od charakteristik jednotlivých typů návštěvníků; Kolb určuje a definuje termíny Snílek, Přemýšlivý, Rozhodující a Jednající. Atraktivita výstavy pak stoupá se specifikovaně podaným obsahem a přísunem informací (např. rozsah doprovodného textu), zohledněním preferované osobní reakce návštěvníka (např. fyzicky aktivní přístup) a vytvořenou atmosférou výstavy (např. důraz na synkretické smyslové vnímání). Zohlednění zmíněného návštěvnického modelu autorka přibližuje i na několika zahraničních, příp.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Muzeum. Muzejní a vlastivědná práce

  • ISSN

    1803-0386

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    50

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    39-46

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database