All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selected aspects of linguistic theory and methodology in foreign language didactics research

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072393" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072393 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybrané aspekty lingvistické teorie a metodologie ve výzkumu v didaktice cizích jazyků

  • Original language description

    Cílem této kapitoly je přispět k utřídění koncepčních a metodologických východisek v didaktice cizích jazyků, která může (kromě pedagogických konceptů a metod) stavět i na východiscích a metodách z lingvistiky. Po nastínění různých pohledů na vztah didaktiky cizích jazyků k pedagogice a k lingvistice se kapitola zaměřuje na lingvistickou teorii a metodologii ve výzkumu v didaktice cizích jazyků. Pohybuje na rozhraní teoretických pozic definujících pohledy na diskurs a metodologických pozic zohledňujících postupy příslušných analýz, přičemž jsou představeny čtyři typy diskursivně analytických studií. Zvláštní pozornost je dále věnována výzkumu žákovského jazyka. Na konci kapitoly jsou nastíněny vztahy uvedených typů studií k problémům zkoumaným v didaktice cizích jazyků.

  • Czech name

    Vybrané aspekty lingvistické teorie a metodologie ve výzkumu v didaktice cizích jazyků

  • Czech description

    Cílem této kapitoly je přispět k utřídění koncepčních a metodologických východisek v didaktice cizích jazyků, která může (kromě pedagogických konceptů a metod) stavět i na východiscích a metodách z lingvistiky. Po nastínění různých pohledů na vztah didaktiky cizích jazyků k pedagogice a k lingvistice se kapitola zaměřuje na lingvistickou teorii a metodologii ve výzkumu v didaktice cizích jazyků. Pohybuje na rozhraní teoretických pozic definujících pohledy na diskurs a metodologických pozic zohledňujících postupy příslušných analýz, přičemž jsou představeny čtyři typy diskursivně analytických studií. Zvláštní pozornost je dále věnována výzkumu žákovského jazyka. Na konci kapitoly jsou nastíněny vztahy uvedených typů studií k problémům zkoumaným v didaktice cizích jazyků.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Employment of Newly Graduated Doctors of Science for Scientific Excellence</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II

  • ISBN

    9788021066823

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    9-22

  • Number of pages of the book

    346

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter