Analysis of classroom situations in second language instruction in the context
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072481" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072481 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti
Original language description
Text je věnován otázce podpory mnohojazyčnosti ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Mnohojazyčnost chápeme jako schopnost ovládat alespoň tři jazyky na různých úrovních. V rámci implementace mnohojazyčnosti do výuky se nabízí koncepce didaktiky podporující mnohojazyčnost, která se opírá o teorii o jazykovém transferu a zdůrazňuje metalingvistickou a metakognitivní složku při učení se cizím jazykům. Data k vlastnímu výzkumu byla získána v rámci IVŠV Videostudie německého jazyka a zvolili jsme přístup založený na analýze interakcí. Výsledky předvýzkumu naznačují, že v hodinách německého jazyka dochází k situacím, které nesou potenciál k rozvoji mnohojazyčnosti a učitelé na tyto situace reagují rozdílným způsobem.
Czech name
Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti
Czech description
Text je věnován otázce podpory mnohojazyčnosti ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Mnohojazyčnost chápeme jako schopnost ovládat alespoň tři jazyky na různých úrovních. V rámci implementace mnohojazyčnosti do výuky se nabízí koncepce didaktiky podporující mnohojazyčnost, která se opírá o teorii o jazykovém transferu a zdůrazňuje metalingvistickou a metakognitivní složku při učení se cizím jazykům. Data k vlastnímu výzkumu byla získána v rámci IVŠV Videostudie německého jazyka a zvolili jsme přístup založený na analýze interakcí. Výsledky předvýzkumu naznačují, že v hodinách německého jazyka dochází k situacím, které nesou potenciál k rozvoji mnohojazyčnosti a učitelé na tyto situace reagují rozdílným způsobem.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II
ISBN
9788021066823
Number of pages of the result
14
Pages from-to
67-80
Number of pages of the book
346
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—