Attitudes and Values Of Adolescents with Behavioral Disorders as Barrriers of Inclusion
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072966" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072966 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze
Original language description
Prezentovaný text se zabývá problematikou hodnot jedinců s poruchami chování v období dospívání (ve věku 10?19 let), v kontextu inkluze (resp. inkluzivního vzdělávání). Pojednává se zde o tom, jak se patologie hodnot, mohou stát bariérami ve vzdělávání ujedinců s poruchami chování. Dále jsou v textu analyzovány vybrané hodnoty (pomocí Rokeachova testu hodnot) v souboru dospívajících jedinců s poruchami chování. Získané výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez poruch chování. Cílemvýzkumu bylo zjistit a popsat, zda se vyskytují ve vybraných hodnotách rozdíly (mezi adolescenty s poruchami a bez poruch chování). Na základě uvedených zjištění jsou na závěr uvedeny možnosti využití Rokeachova testu hodnot v praxi.
Czech name
Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze
Czech description
Prezentovaný text se zabývá problematikou hodnot jedinců s poruchami chování v období dospívání (ve věku 10?19 let), v kontextu inkluze (resp. inkluzivního vzdělávání). Pojednává se zde o tom, jak se patologie hodnot, mohou stát bariérami ve vzdělávání ujedinců s poruchami chování. Dále jsou v textu analyzovány vybrané hodnoty (pomocí Rokeachova testu hodnot) v souboru dospívajících jedinců s poruchami chování. Získané výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez poruch chování. Cílemvýzkumu bylo zjistit a popsat, zda se vyskytují ve vybraných hodnotách rozdíly (mezi adolescenty s poruchami a bez poruch chování). Na základě uvedených zjištění jsou na závěr uvedeny možnosti využití Rokeachova testu hodnot v praxi.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.
ISBN
9788021066885
Number of pages of the result
22
Pages from-to
77-98
Number of pages of the book
156
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—