Individual multilingualism and its psycholinguistic aspects with regards to language learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00073726" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00073726 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Individuální mnohojazyčnost a její psycholingvistické aspekty se zřetelem k osvojování jazyků
Original language description
V posledních letech se mnohojazyčnost stává tématem, o němž se diskutuje nejen v široké veřejnosti, ale i v mnoha vědeckých oborech včetně jejich výzkumů, jež k mnohojazyčnosti přistupují z různých perspektiv a zohledňují různé cíle. Intenzivně je mnohojazyčnost tematizována zejména v souvislosti s osvojováním jazyků a výukou cizích jazyků, neboť rozvoj schopnosti komunikovat ve více jazycích patří k hlavním cílům současného jazykového vzdělávání. Touto perspektivou mnohojazyčnosti se zabývá i výzkumnýprojekt ?Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině? (GAP407/11/0321), který je řešen na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. V rámci jeho řešení vznikla následující studie, v níž je podán přehled přístupů k vymezování mnohovrstevného pojmu mnohojazyčnost a podrobněji je exemplifikován jeden z jejích aspektů, kterým jsou psycholingvistická východiska osvojování více jazyků s důrazem položeným na různé druhy jazykového transferu.
Czech name
Individuální mnohojazyčnost a její psycholingvistické aspekty se zřetelem k osvojování jazyků
Czech description
V posledních letech se mnohojazyčnost stává tématem, o němž se diskutuje nejen v široké veřejnosti, ale i v mnoha vědeckých oborech včetně jejich výzkumů, jež k mnohojazyčnosti přistupují z různých perspektiv a zohledňují různé cíle. Intenzivně je mnohojazyčnost tematizována zejména v souvislosti s osvojováním jazyků a výukou cizích jazyků, neboť rozvoj schopnosti komunikovat ve více jazycích patří k hlavním cílům současného jazykového vzdělávání. Touto perspektivou mnohojazyčnosti se zabývá i výzkumnýprojekt ?Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině? (GAP407/11/0321), který je řešen na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. V rámci jeho řešení vznikla následující studie, v níž je podán přehled přístupů k vymezování mnohovrstevného pojmu mnohojazyčnost a podrobněji je exemplifikován jeden z jejích aspektů, kterým jsou psycholingvistická východiska osvojování více jazyků s důrazem položeným na různé druhy jazykového transferu.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
60200 - Languages and Literature
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0321" target="_blank" >GAP407/11/0321: Multilingualism in Czech Schools: teaching and learning German after English</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
XLinguae European Scientific Language Journal
ISSN
1337-8384
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
17
Pages from-to
29-45
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-84893613455