The Cold War in Reflection of Postage Stamp: From Historical Source to Media Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00078640" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00078640 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Studená válka v reflexi poštovní známky: od historického pramene k mediální výchově
Original language description
Text analyzuje četnost a relevanci námětů poštovních známek ke sledovanému historickému období s ohledem na didaktické a metodické aspekty jejich uplatnění v edukačním procesu. Poštovní známky jsou podobně jako další vizuální média zároveň historickým pramenem reflektujícím zejména moderní, v tomto případě světové, dějiny. Činnostmi spojenými s analýzou známkových motivů z období studené války, lze v dějepisné výuce přibližovat a vysvětlovat nejen historické jevy, ale například také mechanismy propagandy a protipropagandy. Popsaným postupem vzniká účinné alternativní edukativní médium, které posiluje především mezioborovou kooperaci školní dějepis ? mediální výchova. Anotované vizuální médium není dosud v české didaktické literatuře dostatečně zpracováno, ani uplatněno ve výukové praxi.
Czech name
Studená válka v reflexi poštovní známky: od historického pramene k mediální výchově
Czech description
Text analyzuje četnost a relevanci námětů poštovních známek ke sledovanému historickému období s ohledem na didaktické a metodické aspekty jejich uplatnění v edukačním procesu. Poštovní známky jsou podobně jako další vizuální média zároveň historickým pramenem reflektujícím zejména moderní, v tomto případě světové, dějiny. Činnostmi spojenými s analýzou známkových motivů z období studené války, lze v dějepisné výuce přibližovat a vysvětlovat nejen historické jevy, ale například také mechanismy propagandy a protipropagandy. Popsaným postupem vzniká účinné alternativní edukativní médium, které posiluje především mezioborovou kooperaci školní dějepis ? mediální výchova. Anotované vizuální médium není dosud v české didaktické literatuře dostatečně zpracováno, ani uplatněno ve výukové praxi.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/2
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Volume of the periodical
28/2014
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
128-137
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—