Decomposition of numbers as the problem of combinatorics in elementary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079176" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079176 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozklady čísel jako kombinatorický problém na základní škole
Original language description
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na základní škole a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů matematiky. V příspěvku je ukázána možnost využití induktivního postupu ve výuce matematiky na základní škole. Pomocí induktivního postupu je řešen problém rozkladu přirozených mocnin čísla dvě na sčítance, které jsou rovněž mocninami čísla dvě. Tento problém je dán do souvislosti s vyjádřením přirozeného čísla vedvojkové číselné soustavě.
Czech name
Rozklady čísel jako kombinatorický problém na základní škole
Czech description
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na základní škole a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů matematiky. V příspěvku je ukázána možnost využití induktivního postupu ve výuce matematiky na základní škole. Pomocí induktivního postupu je řešen problém rozkladu přirozených mocnin čísla dvě na sčítance, které jsou rovněž mocninami čísla dvě. Tento problém je dán do souvislosti s vyjádřením přirozeného čísla vedvojkové číselné soustavě.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III
ISBN
9788021075993
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
29-36
Publisher name
Masarykova Univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2014
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—