All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education of Music and Singing in Bohemian Schools from Beginning until the End of the 18th Century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086481" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086481 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Školní výuka hudby a zpěvu v českých zemích od jejích počátků do konce 18. století

  • Original language description

    Příspěvek pojednává o konkrétní podobě hudebního vyučování na školách v českých zemích v rozmezí 9. až 18. století a srovnává ji s úrovní současné školní hudební výchovy. Zabývá se počátky organizované výuky hudby v klášterních, farních a městských školách a pokračuje až k vyučovací praxi českých kantorů - skladatelů z období hudebního klasicismu. Popisuje, jakým způsobem výuka probíhala, jak se žáci podíleli na hudebních produkcích jednotlivých obcí, a seznamuje také s požadavky na odborné hudební vzdělání, které tehdejší praxe kladla na kantory i žáky. Jedná se o přehledovou studii pro výzkumné účely hudebnosti mládeže, které dlouhodobě řeší Katedra hudební výchovy Pedagogické fakutly Masarykovy univerzity v rámci svých výzkumných projektů.

  • Czech name

    Školní výuka hudby a zpěvu v českých zemích od jejích počátků do konce 18. století

  • Czech description

    Příspěvek pojednává o konkrétní podobě hudebního vyučování na školách v českých zemích v rozmezí 9. až 18. století a srovnává ji s úrovní současné školní hudební výchovy. Zabývá se počátky organizované výuky hudby v klášterních, farních a městských školách a pokračuje až k vyučovací praxi českých kantorů - skladatelů z období hudebního klasicismu. Popisuje, jakým způsobem výuka probíhala, jak se žáci podíleli na hudebních produkcích jednotlivých obcí, a seznamuje také s požadavky na odborné hudební vzdělání, které tehdejší praxe kladla na kantory i žáky. Jedná se o přehledovou studii pro výzkumné účely hudebnosti mládeže, které dlouhodobě řeší Katedra hudební výchovy Pedagogické fakutly Masarykovy univerzity v rámci svých výzkumných projektů.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů