The Attitudes of Science Students on the Gifted Students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086795" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086795 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11310/15:10324667
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoje studentů učitelství přírodovědných předmětů k nadaným žákům
Original language description
Vyučovací proces je soubor nepřeberného množství činností a metod, které by měly vést k jednomu určitému cíli a to kvalitnímu vzdělání každého vzdělávaného jedince. V dnešní době mnoho autorů vynáší do popředí pojem nadaný či talentovaný žák. Všichni tito autoři upozorňují na nedostatky a polopravdy, které ovlivňují přístup jednotlivých pedagogů a pedagogických pracovníků k nadaným žákům. V české legislativě je proces vzdělávání nadaného žáka sice formulován. Nalezneme mnoho pedagogů, kteří se během jejich několikaleté praxe vůbec s danou formulací nesetkali a tedy v konečném důsledku s nadanými žáky vůbec během vyučování ,,nepočítali?. Toto zjištění nás vedlo k realizaci výzkumného šetření založeného na škálovém dotazníkovém šetření vytvořeném a předloženém studentům prvního a druhého ročníku navazujícího magisterského studia učitelství odborných přírodovědných předmětů pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
Czech name
Postoje studentů učitelství přírodovědných předmětů k nadaným žákům
Czech description
Vyučovací proces je soubor nepřeberného množství činností a metod, které by měly vést k jednomu určitému cíli a to kvalitnímu vzdělání každého vzdělávaného jedince. V dnešní době mnoho autorů vynáší do popředí pojem nadaný či talentovaný žák. Všichni tito autoři upozorňují na nedostatky a polopravdy, které ovlivňují přístup jednotlivých pedagogů a pedagogických pracovníků k nadaným žákům. V české legislativě je proces vzdělávání nadaného žáka sice formulován. Nalezneme mnoho pedagogů, kteří se během jejich několikaleté praxe vůbec s danou formulací nesetkali a tedy v konečném důsledku s nadanými žáky vůbec během vyučování ,,nepočítali?. Toto zjištění nás vedlo k realizaci výzkumného šetření založeného na škálovém dotazníkovém šetření vytvořeném a předloženém studentům prvního a druhého ročníku navazujícího magisterského studia učitelství odborných přírodovědných předmětů pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV
ISBN
9788021081468
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
117-125
Publisher name
Masarykova Univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2015
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—