Qualitative Research in Initial Teacher Training: Students as Researchers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00087820" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00087820 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://qak.upol.cz/" target="_blank" >http://qak.upol.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kvalitativní výzkum v pregraduální přípravě učitelů: studenti v roli výzkumníků
Original language description
Příspěvek mapuje možnosti využití kvalitativního výzkumu v pregraduální přípravě učitelů. Zaměřuje se zejména na zplnomocnění studentů k realizaci kvalitativního výzkumu. Představíme výzkum interakce studentů učitelství se žáky v průběhu praxe. Výzkumnými metodami byly focus group s deseti studenty učitelství a narativní výpověď žáku o zážitcích se studentem učitelství. Čtyři participanti z focus group (studenti učitelství) byli zároveň členy výzkumného týmu. Data zpracovávali pro účely publikace kapitoly v monografii, prezentace na konferenci a také pro svoji diplomovou práci. Na základě reflexe tohoto výzkumného projektu studenty učitelství a vedoucí projektu bude diskutována využitelnost kvalitativního výzkumu ve vysokoškolském vzdělávání k propojení výuky a výzkumu. Realizovaný výzkumný projekt bude představen jako jedna z cest k realizaci research based education na vysoké škole.
Czech name
Kvalitativní výzkum v pregraduální přípravě učitelů: studenti v roli výzkumníků
Czech description
Příspěvek mapuje možnosti využití kvalitativního výzkumu v pregraduální přípravě učitelů. Zaměřuje se zejména na zplnomocnění studentů k realizaci kvalitativního výzkumu. Představíme výzkum interakce studentů učitelství se žáky v průběhu praxe. Výzkumnými metodami byly focus group s deseti studenty učitelství a narativní výpověď žáku o zážitcích se studentem učitelství. Čtyři participanti z focus group (studenti učitelství) byli zároveň členy výzkumného týmu. Data zpracovávali pro účely publikace kapitoly v monografii, prezentace na konferenci a také pro svoji diplomovou práci. Na základě reflexe tohoto výzkumného projektu studenty učitelství a vedoucí projektu bude diskutována využitelnost kvalitativního výzkumu ve vysokoškolském vzdělávání k propojení výuky a výzkumu. Realizovaný výzkumný projekt bude představen jako jedna z cest k realizaci research based education na vysoké škole.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA16-02177S" target="_blank" >GA16-02177S: Classroom Management Strategies of Student Teachers and Experienced Teachers (Their Mentors) in Lower Secondary Education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů