Discourse analysis and its application in research of educational phenomena
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00088720" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00088720 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6132/5505" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6132/5505</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-379" target="_blank" >10.5817/PedOr2016-3-379</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Diskursivní analýza a její využití ve výzkumu edukačních jevů
Original language description
Obsahem odborného textu je charakteristika diskursivní analýzy jako metodologického a vědního přístupu a teoretické ukotvení působení diskursů v sociální realitě v kontextu moci a vědění. Součástí výkladu je stručná charakteristika diskursivních přístupů. Na závěr výkladu prezentujeme možnosti využití přístupů diskursivní analýzy ve výzkumu z oblasti edukační reality. V širším smyslu je cílem sdělení popsat v oblasti pedagogického výzkumu aplikování transdisciplinárního přístupu za účelem komplexnějšího vysvětlení edukační reality. V užším smyslu je cílem sdělení prezentovat teoretické ukotvení diskursivní analýzy a její využití ve zkoumání edukační reality.
Czech name
Diskursivní analýza a její využití ve výzkumu edukačních jevů
Czech description
Obsahem odborného textu je charakteristika diskursivní analýzy jako metodologického a vědního přístupu a teoretické ukotvení působení diskursů v sociální realitě v kontextu moci a vědění. Součástí výkladu je stručná charakteristika diskursivních přístupů. Na závěr výkladu prezentujeme možnosti využití přístupů diskursivní analýzy ve výzkumu z oblasti edukační reality. V širším smyslu je cílem sdělení popsat v oblasti pedagogického výzkumu aplikování transdisciplinárního přístupu za účelem komplexnějšího vysvětlení edukační reality. V užším smyslu je cílem sdělení prezentovat teoretické ukotvení diskursivní analýzy a její využití ve zkoumání edukační reality.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP13-24036P" target="_blank" >GP13-24036P: Construction of educating a pupil from socially disadvantaged environment from the perspective of three worlds of his real life</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1805-9511
e-ISSN
—
Volume of the periodical
26
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
36
Pages from-to
379-414
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—