All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reproduction of gender stereotypes in lessons of English as a foreign language at the lower secondary level

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093739" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093739 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.statpedu.sk/sites/default/files/nove_dokumenty/ucebnice-metodiky-publikacie/PEDAGOGICK%C3%81%20REVUE%201-2%202016.pdf" target="_blank" >http://www.statpedu.sk/sites/default/files/nove_dokumenty/ucebnice-metodiky-publikacie/PEDAGOGICK%C3%81%20REVUE%201-2%202016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Odraz genderových stereotypů ve výuce angličtiny na druhém stupni ZŠ: Výsledky kvantitativních analýz

  • Original language description

    V předkládaném příspěvku se zaměřujeme na problematiku reprodukce genderových stereotypů ve výuce anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. Práce vychází ze vzorku projektu základního výzkumu IVŠV Videostudie anglického jazyka a předkládá výsledky kvantitativních analýz, jejichž cílem bylo zjistit, zda v námi vybraných sledovaných aspektech výuky angličtiny dochází k nerovnému přístupu ze strany učitele k chlapcům či dívkám a tím reprodukci genderových stereotypů. Pro účely tohoto šetření byly vytvořeny kategoriální systémy, z nichž každý je zaměřen na jednu z oblastí reprodukce genderových stereotypů: míru pozornosti učitele věnovanou chlapcům a dívkám, vyvolávání chlapců a dívek (včetně typů otázek a jejich pořadí) a kázeňské pokyny učitele. Výsledky ukazují, že v našem výzkumném vzorku jsou ve všech třech sledovaných oblastech zvýhodňováni ve výuce anglického jazyka chlapci.

  • Czech name

    Odraz genderových stereotypů ve výuce angličtiny na druhém stupni ZŠ: Výsledky kvantitativních analýz

  • Czech description

    V předkládaném příspěvku se zaměřujeme na problematiku reprodukce genderových stereotypů ve výuce anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. Práce vychází ze vzorku projektu základního výzkumu IVŠV Videostudie anglického jazyka a předkládá výsledky kvantitativních analýz, jejichž cílem bylo zjistit, zda v námi vybraných sledovaných aspektech výuky angličtiny dochází k nerovnému přístupu ze strany učitele k chlapcům či dívkám a tím reprodukci genderových stereotypů. Pro účely tohoto šetření byly vytvořeny kategoriální systémy, z nichž každý je zaměřen na jednu z oblastí reprodukce genderových stereotypů: míru pozornosti učitele věnovanou chlapcům a dívkám, vyvolávání chlapců a dívek (včetně typů otázek a jejich pořadí) a kázeňské pokyny učitele. Výsledky ukazují, že v našem výzkumném vzorku jsou ve všech třech sledovaných oblastech zvýhodňováni ve výuce anglického jazyka chlapci.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů