Opinions and attitudes of elementary school pupils sample to narcotic and psychotropic substances and to preventive activities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00097571" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00097571 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Názory a postoje vzorku žáků základní školy k omamným a psychotropním látkám a k preventivním aktivitám
Original language description
Byl realizován průzkum ve vzorku žáků 9. ročníku 3 záměrně vybraných brněnských škol. Kvantitativní výzkumné šetření bylo zaměřené na postoje a názory k návykovým látkám a prevenci závislostí. Bylo využito anonymního dotazníku o 25 položkách. Z výsledků vyplynulo, že téměř pětinu vzorku tvořili kuřáci tabáku, pětinu konzumenti konopných drog. Téměř 40 % souboru pilo alkoholické nápoje. Nejčastěji vedl k užívání drog únik od problémů a potřeba identifikace s partou. Většina žáků důvěřuje rodičům a může se jim svěřit se svými problémy, což však neplatí o školním prostředí. Preventivní aktivity ve školách sice probíhají, ale jsou většinou formální, sporadické, pro žáky málo atraktivní, nedostatečně je motivují ke zdravému životnímu stylu.
Czech name
Názory a postoje vzorku žáků základní školy k omamným a psychotropním látkám a k preventivním aktivitám
Czech description
Byl realizován průzkum ve vzorku žáků 9. ročníku 3 záměrně vybraných brněnských škol. Kvantitativní výzkumné šetření bylo zaměřené na postoje a názory k návykovým látkám a prevenci závislostí. Bylo využito anonymního dotazníku o 25 položkách. Z výsledků vyplynulo, že téměř pětinu vzorku tvořili kuřáci tabáku, pětinu konzumenti konopných drog. Téměř 40 % souboru pilo alkoholické nápoje. Nejčastěji vedl k užívání drog únik od problémů a potřeba identifikace s partou. Většina žáků důvěřuje rodičům a může se jim svěřit se svými problémy, což však neplatí o školním prostředí. Preventivní aktivity ve školách sice probíhají, ale jsou většinou formální, sporadické, pro žáky málo atraktivní, nedostatečně je motivují ke zdravému životnímu stylu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2017. Proceedings of International Scientific Conference ICOLLE 2017
ISBN
9788075095039
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
15
Pages from-to
134-148
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Křtiny
Event date
Sep 12, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—