How can museum pedagogy work together with the field of social pedagogy and where are their intersections: examples from practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00098947" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00098947 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.szm.cz/media/docs/kolokvium-59088534c1f0c.pdf" target="_blank" >http://www.szm.cz/media/docs/kolokvium-59088534c1f0c.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak může muzejní pedagogika spolupracovat s oborem sociální pedagogiky a kde jsou jejich styčné body: příklady z praxe
Original language description
Muzejní pedagogika a sociální pedagogika jsou obory, které mohou úzce spolupracovat a vzájemně se obohacovat. Téma edukace a rozvoje kritického myšlení, kultivace osobnosti, orientace na kulturní hodnoty a význam minulosti pro život člověka, stejně jako problematika práce s místní komunitou, zájem o konstrukci identity, spolupráce se školami a mnohá další témata jsou oblastmi, které jsou v centru pozornosti obou disciplín. Cílem příspěvku je diskutovat vzájemný vztah obou disciplín a naznačit možné přínosy jejich vzájemné spolupráce a to jak na rovině teoretické, tak praktické. Muzea jsou totiž místy, která nabízejí vhodný prostor pro praxi sociální pedagogiky a zároveň i sociální pedagogika má vzhledem ke svému zaměření muzejní pedagogice co říct. Diskutovaná problematika bude ilustrována na příkladech z praxe, která byla podrobena vlastnímu výzkumnému šetření. Pozornost bude věnována především tématu spjatosti muzea s místní komunitou a vztahu muzea ke každodennímu životu člověka (jeho návštěvníka). Obě témata budou demonstrována na výzkumných zjištěních dvou výzkumných šetření.
Czech name
Jak může muzejní pedagogika spolupracovat s oborem sociální pedagogiky a kde jsou jejich styčné body: příklady z praxe
Czech description
Muzejní pedagogika a sociální pedagogika jsou obory, které mohou úzce spolupracovat a vzájemně se obohacovat. Téma edukace a rozvoje kritického myšlení, kultivace osobnosti, orientace na kulturní hodnoty a význam minulosti pro život člověka, stejně jako problematika práce s místní komunitou, zájem o konstrukci identity, spolupráce se školami a mnohá další témata jsou oblastmi, které jsou v centru pozornosti obou disciplín. Cílem příspěvku je diskutovat vzájemný vztah obou disciplín a naznačit možné přínosy jejich vzájemné spolupráce a to jak na rovině teoretické, tak praktické. Muzea jsou totiž místy, která nabízejí vhodný prostor pro praxi sociální pedagogiky a zároveň i sociální pedagogika má vzhledem ke svému zaměření muzejní pedagogice co říct. Diskutovaná problematika bude ilustrována na příkladech z praxe, která byla podrobena vlastnímu výzkumnému šetření. Pozornost bude věnována především tématu spjatosti muzea s místní komunitou a vztahu muzea ke každodennímu životu člověka (jeho návštěvníka). Obě témata budou demonstrována na výzkumných zjištěních dvou výzkumných šetření.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů