Integrace tělesné výchovy a geografie v kurikulu základního vzdělávání
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099960" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099960 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://web.ftvs.cuni.cz/pozvanky/pedagkinantropologie/Sborniky/Ped_kin17.pdf" target="_blank" >http://web.ftvs.cuni.cz/pozvanky/pedagkinantropologie/Sborniky/Ped_kin17.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Integrace tělesné výchovy a geografie v kurikulu základního vzdělávání
Original language description
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Fórum kinanntropologie 2017, Vzdělávání v kinantropologii
ISBN
9788087647400
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
17
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Karlova, FTVS
Place of publication
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné vých
Event location
Rekreační a školicí středisko České pošty MORAVE
Event date
Jan 1, 2017
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—