Special and Inclusive Education - Peer Review Studies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100302" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100302 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Speciální a inkluzivní vzdělávání - přehledové studie
Original language description
Odborná publikace Speciální a inkluzivní vzdělávání – přehledové studie je tematicky rozdělena na oblast věnující se prevenci problémového chování, oblast sociálního znevýhodnění a oblast zabývající se poruchami učení. První tři kapitoly se věnují významu prevence problémového chování u dětí, mladých dospělých a adolescentů, čtvrtá kapitola se zabývá tematizací sociálního znevýhodnění ve speciální pedagogice, pátá kapitola se věnuje úrovni kreativity u jedinců s dyslexií a kapitola šestá nahlíží na možnosti odstraňování poruch učení pomocí testové baterie INPP. Zdrojem vědeckých prací byly databáze Web of Science, EBSCO, ERIH, odborné časopisy Speciální pedagogika a Adiktologie a diplomové a dizertační práce z oblasti speciální pedagogiky. Publikace je důležitým příspěvkem v oblasti metodologie ve speciální pedagogice, neboť dokládá šíři možného využití výzkumné metody přehledových studií pro rozvoj vědeckého i praktického rozměru speciální pedagogiky.
Czech name
Speciální a inkluzivní vzdělávání - přehledové studie
Czech description
Odborná publikace Speciální a inkluzivní vzdělávání – přehledové studie je tematicky rozdělena na oblast věnující se prevenci problémového chování, oblast sociálního znevýhodnění a oblast zabývající se poruchami učení. První tři kapitoly se věnují významu prevence problémového chování u dětí, mladých dospělých a adolescentů, čtvrtá kapitola se zabývá tematizací sociálního znevýhodnění ve speciální pedagogice, pátá kapitola se věnuje úrovni kreativity u jedinců s dyslexií a kapitola šestá nahlíží na možnosti odstraňování poruch učení pomocí testové baterie INPP. Zdrojem vědeckých prací byly databáze Web of Science, EBSCO, ERIH, odborné časopisy Speciální pedagogika a Adiktologie a diplomové a dizertační práce z oblasti speciální pedagogiky. Publikace je důležitým příspěvkem v oblasti metodologie ve speciální pedagogice, neboť dokládá šíři možného využití výzkumné metody přehledových studií pro rozvoj vědeckého i praktického rozměru speciální pedagogiky.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
9788021088948
Number of pages
103
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—