Constructivist theories of learning and their use in museum education: the research
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00105533" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00105533 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.muzeologia.sk/index_htm_files/program%20konferencie%204_2018.pdf" target="_blank" >http://www.muzeologia.sk/index_htm_files/program%20konferencie%204_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v muzejní edukaci: výzkumný exkurz
Original language description
Moderní muzea jsou neodmyslitelně spjatá s edukačním posláním. Přínosnými pro praxi muzejní edukace jsou konstruktivistické teorie učení. O ty je možné opírat edukační proces nejen ve škole, ale také v muzeu. To pro takovou edukaci nabízí vhodné podmínky. Edukace v muzeu v ideálním případě nemá podobu pouhého frontálního výkladu průvodce. Naopak se dnes muzea snaží návštěvníky do procesu edukace co nejvíce aktivně zapojit. Právě aktivní role návštěvníka stojí v centru pozornosti konstruktivistických teorií učení, které si příspěvek klade za cíl představit a na základě výsledků výzkumné analýzy ukázat možnosti jejich využití v praxi.
Czech name
Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v muzejní edukaci: výzkumný exkurz
Czech description
Moderní muzea jsou neodmyslitelně spjatá s edukačním posláním. Přínosnými pro praxi muzejní edukace jsou konstruktivistické teorie učení. O ty je možné opírat edukační proces nejen ve škole, ale také v muzeu. To pro takovou edukaci nabízí vhodné podmínky. Edukace v muzeu v ideálním případě nemá podobu pouhého frontálního výkladu průvodce. Naopak se dnes muzea snaží návštěvníky do procesu edukace co nejvíce aktivně zapojit. Právě aktivní role návštěvníka stojí v centru pozornosti konstruktivistických teorií učení, které si příspěvek klade za cíl představit a na základě výsledků výzkumné analýzy ukázat možnosti jejich využití v praxi.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů