Concerning receptive education in elementary art schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106531" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106531 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K problémům receptivní výchovy žáků ZUŠ
Original language description
Stěžejním prostředkem při vyučování hudební výchovy je aktivní styk s hudebním dílem. Cílem výzkumu, který byl proveden mezi žáky v roce 2017 při ukončení povinné školní docházky, bylo zjištění účinnosti všeobecné hudební výchovy a dalšího hudebního vzdělávání na receptivní výchovu, na efektivitu kultivace vkusu žáků i na jejich schopnost identifikace vybraných hudebních ukázek z oblasti artificiální hudby. Respondenti byli při analýze výsledků šetření rozděleni na žáky se základním hudebním vzděláním – základní škola/gymnázium a rozšířeným hudebním vzděláním – ZUŠ/soukromý učitel hudby. Jednou z hypotéz výzkumu byl předpoklad, že míra vlivu dalšího hudebního vzdělání zvyšuje schopnost žáků identifikovat hudebního autora, název díla a zařazení slyšené ukázky do hudebního období. Vliv studovaných hudebních nástrojů na recepci díla J. S. Bacha u žáků ZUŠ byl jedním z předmětů výzkumu z roku 2018 Katedry hudební výchovy Masarykovy univerzity.
Czech name
K problémům receptivní výchovy žáků ZUŠ
Czech description
Stěžejním prostředkem při vyučování hudební výchovy je aktivní styk s hudebním dílem. Cílem výzkumu, který byl proveden mezi žáky v roce 2017 při ukončení povinné školní docházky, bylo zjištění účinnosti všeobecné hudební výchovy a dalšího hudebního vzdělávání na receptivní výchovu, na efektivitu kultivace vkusu žáků i na jejich schopnost identifikace vybraných hudebních ukázek z oblasti artificiální hudby. Respondenti byli při analýze výsledků šetření rozděleni na žáky se základním hudebním vzděláním – základní škola/gymnázium a rozšířeným hudebním vzděláním – ZUŠ/soukromý učitel hudby. Jednou z hypotéz výzkumu byl předpoklad, že míra vlivu dalšího hudebního vzdělání zvyšuje schopnost žáků identifikovat hudebního autora, název díla a zařazení slyšené ukázky do hudebního období. Vliv studovaných hudebních nástrojů na recepci díla J. S. Bacha u žáků ZUŠ byl jedním z předmětů výzkumu z roku 2018 Katedry hudební výchovy Masarykovy univerzity.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů