About inclusive education: Situation in the period of preparation and start-up of pupils' education through support measures and in the start of the FEP revision (2013-2017)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00113509" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00113509 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1023/3171/811-1/#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1023/3171/811-1/#preview</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8998-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-8998-2018</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K inkluzivnímu vzdělávání: Situace v období přípravy a zahájení vzdělávání žáků s využitím podpůrných opatření a v období začátku revizí RVP (2013–2017)
Original language description
V kapitole jsou analyzovány materiály a události z let 2013–2017, které směřovaly k rozsáhlejší novele školského zákona a k legislativnímu ukotvení nového pojetí vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů nadaných s využitím podpůrných opatření. V kapitole jsou dále popsány úpravy RVP ZV i dalších RVP v souladu se zavedením inkluzivního vzdělávání jakožto i jiné úpravy RVP ZV z roku 2017, které vždy nesouvisely s inkluzivním vzděláváním. V neposlední řadě je nastíněn také počátek procesu revizí RVP (od roku 2017), který by měl mít za cíl inovovat všechna RVP i celý systém vícestupňových kurikulárních dokumentů. Kapitola je rozšířením prvního vydání publikace Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0.
Czech name
K inkluzivnímu vzdělávání: Situace v období přípravy a zahájení vzdělávání žáků s využitím podpůrných opatření a v období začátku revizí RVP (2013–2017)
Czech description
V kapitole jsou analyzovány materiály a události z let 2013–2017, které směřovaly k rozsáhlejší novele školského zákona a k legislativnímu ukotvení nového pojetí vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů nadaných s využitím podpůrných opatření. V kapitole jsou dále popsány úpravy RVP ZV i dalších RVP v souladu se zavedením inkluzivního vzdělávání jakožto i jiné úpravy RVP ZV z roku 2017, které vždy nesouvisely s inkluzivním vzděláváním. V neposlední řadě je nastíněn také počátek procesu revizí RVP (od roku 2017), který by měl mít za cíl inovovat všechna RVP i celý systém vícestupňových kurikulárních dokumentů. Kapitola je rozšířením prvního vydání publikace Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017
ISBN
9788021089976
Number of pages of the result
45
Pages from-to
109-153
Number of pages of the book
230
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—