Do they want to stay or leave? Novice teachers at Czech primary and lower secondary schols
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00108158" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00108158 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
Original language description
Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů, k němuž přispívá i tzv. drop-out, tedy odchody kvalifikovaných učitelů ze školy či ze školství. Drop-outem jsou nejvíce ohroženi začínající učitelé. Příspěvek přináší výsledky výzkumného šetření na českých základních školách, které se zaměřilo na vnější faktory ovlivňující rozhodnutí začínajících učitelů setrvat ve stávající škole či odejít. Výzkum proběhl v letech 2015-2017 v několika fázích, které zahrnovaly dotazníkové šetření a rozhovory s učiteli. V příspěvku budou diskutovány faktory na úrovni interaktivní (žáci, třída), institucionální (škola, kolegové, vedení školy) i na rovině kulturní (komunita blízká škole včetně rodičů, širší kulturní, společenský a politický kontext).
Czech name
Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
Czech description
Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů, k němuž přispívá i tzv. drop-out, tedy odchody kvalifikovaných učitelů ze školy či ze školství. Drop-outem jsou nejvíce ohroženi začínající učitelé. Příspěvek přináší výsledky výzkumného šetření na českých základních školách, které se zaměřilo na vnější faktory ovlivňující rozhodnutí začínajících učitelů setrvat ve stávající škole či odejít. Výzkum proběhl v letech 2015-2017 v několika fázích, které zahrnovaly dotazníkové šetření a rozhovory s učiteli. V příspěvku budou diskutovány faktory na úrovni interaktivní (žáci, třída), institucionální (škola, kolegové, vedení školy) i na rovině kulturní (komunita blízká škole včetně rodičů, širší kulturní, společenský a politický kontext).
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA15-12956S" target="_blank" >GA15-12956S: How context matters: objective determinants of novice teachers´ socialisation</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů