All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Do they want to stay or leave? Novice teachers at Czech primary and lower secondary schols

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00108158" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00108158 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách

  • Original language description

    Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů, k němuž přispívá i tzv. drop-out, tedy odchody kvalifikovaných učitelů ze školy či ze školství. Drop-outem jsou nejvíce ohroženi začínající učitelé. Příspěvek přináší výsledky výzkumného šetření na českých základních školách, které se zaměřilo na vnější faktory ovlivňující rozhodnutí začínajících učitelů setrvat ve stávající škole či odejít. Výzkum proběhl v letech 2015-2017 v několika fázích, které zahrnovaly dotazníkové šetření a rozhovory s učiteli. V příspěvku budou diskutovány faktory na úrovni interaktivní (žáci, třída), institucionální (škola, kolegové, vedení školy) i na rovině kulturní (komunita blízká škole včetně rodičů, širší kulturní, společenský a politický kontext).

  • Czech name

    Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách

  • Czech description

    Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů, k němuž přispívá i tzv. drop-out, tedy odchody kvalifikovaných učitelů ze školy či ze školství. Drop-outem jsou nejvíce ohroženi začínající učitelé. Příspěvek přináší výsledky výzkumného šetření na českých základních školách, které se zaměřilo na vnější faktory ovlivňující rozhodnutí začínajících učitelů setrvat ve stávající škole či odejít. Výzkum proběhl v letech 2015-2017 v několika fázích, které zahrnovaly dotazníkové šetření a rozhovory s učiteli. V příspěvku budou diskutovány faktory na úrovni interaktivní (žáci, třída), institucionální (škola, kolegové, vedení školy) i na rovině kulturní (komunita blízká škole včetně rodičů, širší kulturní, společenský a politický kontext).

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA15-12956S" target="_blank" >GA15-12956S: How context matters: objective determinants of novice teachers´ socialisation</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů