Lexical level of bilingual children in preschool age
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110761" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110761 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://capv.tul.cz" target="_blank" >http://capv.tul.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Lexikální složka řeči u bilingvních dětí předškolního věku
Original language description
Přehledová studie se zabývá výzkumy zahraničních autorů zaměřenými na úroveň a rozsah slovní zásoby bilingvních dětí předškolního věku a jejich schopnost porozumět verbální komunikaci v daném jazyce. V práci jsou zahrnuty empirické studie realizované v období od roku 2001 do roku 2015, které prostřednictvím standardizovaných jazykových testů porovnávají slovní zásobu bilingvních dětí se slovní zásobou dětí monolingvních. Na základě analýzy jednotlivých studií byly zjištěny pouze nepatrné rozdíly ve slovní zásobě dětí bilingvních a monolingvních a jejich schopnosti adekvátně verbálně reagovat. Přehledová studie dále upozorňuje na nejednotné názory předních odborníků na danou problematiku a také potřebu zabývat se lexikální složkou řeči bilingvních dětí i v dalších výzkumech.
Czech name
Lexikální složka řeči u bilingvních dětí předškolního věku
Czech description
Přehledová studie se zabývá výzkumy zahraničních autorů zaměřenými na úroveň a rozsah slovní zásoby bilingvních dětí předškolního věku a jejich schopnost porozumět verbální komunikaci v daném jazyce. V práci jsou zahrnuty empirické studie realizované v období od roku 2001 do roku 2015, které prostřednictvím standardizovaných jazykových testů porovnávají slovní zásobu bilingvních dětí se slovní zásobou dětí monolingvních. Na základě analýzy jednotlivých studií byly zjištěny pouze nepatrné rozdíly ve slovní zásobě dětí bilingvních a monolingvních a jejich schopnosti adekvátně verbálně reagovat. Přehledová studie dále upozorňuje na nejednotné názory předních odborníků na danou problematiku a také potřebu zabývat se lexikální složkou řeči bilingvních dětí i v dalších výzkumech.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů