All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Intercultural Communicative Competence Development in English Lessons at Primary Schools in Prague

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00112943" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00112943 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvoj interkulturní komunikační kompetence v hodinách anglického jazyka na 1. stupni ZŠ v Praze

  • Original language description

    Článek představuje výzkum zaměřený na rozvoj interkulturní komunikační kompetence (IKK) ve výuce angličtiny na prvním stupni pražských základních škol. Výzkum sestával ze tří částí, které zahrnovaly dotazníkové šetření u 73 učitelů angličtiny na prvním stupni ZŠ, interview se třemi z nich a analýzu dvou vybraných učebnic (Happy Street 1 New Edition a Chit Chat 1). Výzkum se zaměřil na postoje učitelů k výuce kulturních témat a rozvoji IKK u žáků prvního stupně ZŠ, silné a slabé stránky tohoto procesu a analýzu kulturních aspektů ve vybraných učebnicích pro první stupeň ZŠ. Výsledky výzkumu naznačují nesoulad mezi cíli, které si učitelé ve svých hodinách kladou a příležitostmi k učení, které nabízejí svým žákům. Zdá se, že se učitelé zaměřují zejména na kognitivní složku IKK, zejména na tzv. Big-C Culture, stejně jako vybrané učebnice, ačkoliv každá z nich přistupuje ke kulturním tématům z odlišného hlediska.

  • Czech name

    Rozvoj interkulturní komunikační kompetence v hodinách anglického jazyka na 1. stupni ZŠ v Praze

  • Czech description

    Článek představuje výzkum zaměřený na rozvoj interkulturní komunikační kompetence (IKK) ve výuce angličtiny na prvním stupni pražských základních škol. Výzkum sestával ze tří částí, které zahrnovaly dotazníkové šetření u 73 učitelů angličtiny na prvním stupni ZŠ, interview se třemi z nich a analýzu dvou vybraných učebnic (Happy Street 1 New Edition a Chit Chat 1). Výzkum se zaměřil na postoje učitelů k výuce kulturních témat a rozvoji IKK u žáků prvního stupně ZŠ, silné a slabé stránky tohoto procesu a analýzu kulturních aspektů ve vybraných učebnicích pro první stupeň ZŠ. Výsledky výzkumu naznačují nesoulad mezi cíli, které si učitelé ve svých hodinách kladou a příležitostmi k učení, které nabízejí svým žákům. Zdá se, že se učitelé zaměřují zejména na kognitivní složku IKK, zejména na tzv. Big-C Culture, stejně jako vybrané učebnice, ačkoliv každá z nich přistupuje ke kulturním tématům z odlišného hlediska.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3

  • ISBN

    9788026109327

  • Number of pages of the result

    9

  • Pages from-to

    36-44

  • Number of pages of the book

    154

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS chapter