Vision problems as a specific need in terms of school support and intervention
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00124313" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00124313 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.uhk.cz/cs/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/ustav-primarni-preprimarni-a-specialni-pedagogiky/konference-1" target="_blank" >https://www.uhk.cz/cs/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/ustav-primarni-preprimarni-a-specialni-pedagogiky/konference-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/icipsen/2021-01-029" target="_blank" >10.36689/uhk/icipsen/2021-01-029</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
Original language description
Příspěvek je zaměřen na problematiku zvládání zrakových obtíží dětí a žáků v předškolním a ve školním prostředí. Zaměříme se na zrakové obtíže, které sice nespadají do kategorie zrakového postižení, avšak dětem a žákům způsobují potíže a snižují jejich školní výkon. Za zásadní považujeme ohrožení školní úspěšnosti žáků a zátěž, která z daných obtíží vyplývá. Příspěvek prezentuje zjištění pilotních šetření v prostředí předškolního a primárního vzdělávání, zkušenosti pedagogických pracovníků a konkrétní návrhy a doporučení pro praxi. Cílem je upozornit na problematiku zrakových obtíží zpohledu potřeb žáka a také z pohledu kompetencí pedagogických pracovníků, jak v daných situacích postupovat.
Czech name
Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
Czech description
Příspěvek je zaměřen na problematiku zvládání zrakových obtíží dětí a žáků v předškolním a ve školním prostředí. Zaměříme se na zrakové obtíže, které sice nespadají do kategorie zrakového postižení, avšak dětem a žákům způsobují potíže a snižují jejich školní výkon. Za zásadní považujeme ohrožení školní úspěšnosti žáků a zátěž, která z daných obtíží vyplývá. Příspěvek prezentuje zjištění pilotních šetření v prostředí předškolního a primárního vzdělávání, zkušenosti pedagogických pracovníků a konkrétní návrhy a doporučení pro praxi. Cílem je upozornit na problematiku zrakových obtíží zpohledu potřeb žáka a také z pohledu kompetencí pedagogických pracovníků, jak v daných situacích postupovat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální otázky a možnosti v oblasti intervence u osob se speciálními potřebami. Current Issues and Opportunities in the Field of Intervention for People with Special Needs.
ISBN
9788074358289
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
214-219
Publisher name
Vydalo nakladatelství Univerzity Hradec Králové, Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Sep 16, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—