All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

National identity, framework education programmes and museum education reality: dispositive analysis.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00124338" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00124338 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/144834/2_MuseologicaBrunensia_10-2021-2_6.pdf?sequence=1" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/144834/2_MuseologicaBrunensia_10-2021-2_6.pdf?sequence=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MuB2021-2-4" target="_blank" >10.5817/MuB2021-2-4</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Národní identita, rámcové vzdělávací programy a edukační realita muzea: dispozitivní analýza

  • Original language description

    Studie prezentuje výzkumná zjištění vztahující se k edukační rovině expozice Encyklopedie Slezska Slezského zemského muzea v Opavě ve vztahu k tématu české národní identity. Edukační realita je přitom ve výzkumu zastoupena sepjetím expozice a jejích exponátů s rámcovými vzdělávacími programy pro základní školy, které demonstrují státní společenský diskurz v oblasti vzdělávání. Metodologie případové studie byla založena na dispozitivní analýze, jejíž součástí byla i analýza materializací, tedy konkrétních exponátů vztahujících se k české národní identitě. Vzhledem ke svému cíli se studie také zamýšlí nad vztahem muzejní edukace k rámcovým vzdělávacím programům, které jsou běžnou realitou škol, a tak i dokumentem, se kterým může být pro muzejní edukátory přínosné se obeznámit.

  • Czech name

    Národní identita, rámcové vzdělávací programy a edukační realita muzea: dispozitivní analýza

  • Czech description

    Studie prezentuje výzkumná zjištění vztahující se k edukační rovině expozice Encyklopedie Slezska Slezského zemského muzea v Opavě ve vztahu k tématu české národní identity. Edukační realita je přitom ve výzkumu zastoupena sepjetím expozice a jejích exponátů s rámcovými vzdělávacími programy pro základní školy, které demonstrují státní společenský diskurz v oblasti vzdělávání. Metodologie případové studie byla založena na dispozitivní analýze, jejíž součástí byla i analýza materializací, tedy konkrétních exponátů vztahujících se k české národní identitě. Vzhledem ke svému cíli se studie také zamýšlí nad vztahem muzejní edukace k rámcovým vzdělávacím programům, které jsou běžnou realitou škol, a tak i dokumentem, se kterým může být pro muzejní edukátory přínosné se obeznámit.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Museologica Brunensia

  • ISSN

    1805-4722

  • e-ISSN

    2464-5362

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    44-63

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85128991463