All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Summary of good practice - sharing practice in inclusion

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00129487" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00129487 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://bein.ped.muni.cz/media/3378425/bein_sumar_dobre_praxe_fin_vazby.pdf" target="_blank" >https://bein.ped.muni.cz/media/3378425/bein_sumar_dobre_praxe_fin_vazby.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sumář dobré praxe - sdílení praxe v inkluzi

  • Original language description

    Inkluzivní škola usiluje o co největší zapojení všech aktérů a aktérek do života školy. Vedení, učitelský sbor, asistentský a poradenský personál, žáci, žákyně, jejich rodiče a pečovatelé – ti všichni jsou vnímáni jako důležití partneři ve vzdělávání a výchově. Základem tohoto komplexního partnerství je vzájemná důvěra a přesvědčení o společném cíli – maximálním rozvoji vzdělávacího potenciálu a osobnosti každého jednotlivého žáka a žákyně. Vzájemnou důvěru a sladění se na společných cílech je třeba systematicky budovat. Budování vztahů a zavádění opatření, které by směřovaly k vytváření pozitivních vazeb a prostředí není jednoduché. Počáteční ostych, nedůvěra či obavy jsou přirozenou reakcí, kterou lze systematickým úsilím pracovníků a pracovnic školy překonat či alespoň zmírnit. V Sumáři inkluzivního vzdělávání vycházíme z praxe škol v České republice. Snažíme se vám v něm zprostředkovat jejich zkušenosti, výzvy, které před nimi stály, a způsoby, jakými se s nimi poprali. Sdíleli s námi dobrou praxi, zajímavé nápady, tipy na konkrétní aktivity, mluvili o tom, co se jim osvědčilo a v čem jim opatření přišla podstatná. V Sumáři se vám snažíme představit: tuto dobrou praxi, co můžete ve škole dělat a jak, co si při tom dát pozor, na co naopak nezapomenout. Škola, které se podaří vybudovat pozitivní klima školy, poskytuje pozitivní a příjemné prostředí, v němž se všichni aktéři a aktérky cítí dobře a mají sami zájem podílet se na životě školy. Tato publikace byla realizována v rámci projektu „BeIN – Bariéry v inkluzi a jejich překonávání – implementace v prostředí českých základních škol“ za finanční podpory Technologické agentury České republiky v programu ÉTA (kód projektu TL02000064). Projekt je realizovaný na Institutu výzkumu inkluzivního vzdělávání Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.

  • Czech name

    Sumář dobré praxe - sdílení praxe v inkluzi

  • Czech description

    Inkluzivní škola usiluje o co největší zapojení všech aktérů a aktérek do života školy. Vedení, učitelský sbor, asistentský a poradenský personál, žáci, žákyně, jejich rodiče a pečovatelé – ti všichni jsou vnímáni jako důležití partneři ve vzdělávání a výchově. Základem tohoto komplexního partnerství je vzájemná důvěra a přesvědčení o společném cíli – maximálním rozvoji vzdělávacího potenciálu a osobnosti každého jednotlivého žáka a žákyně. Vzájemnou důvěru a sladění se na společných cílech je třeba systematicky budovat. Budování vztahů a zavádění opatření, které by směřovaly k vytváření pozitivních vazeb a prostředí není jednoduché. Počáteční ostych, nedůvěra či obavy jsou přirozenou reakcí, kterou lze systematickým úsilím pracovníků a pracovnic školy překonat či alespoň zmírnit. V Sumáři inkluzivního vzdělávání vycházíme z praxe škol v České republice. Snažíme se vám v něm zprostředkovat jejich zkušenosti, výzvy, které před nimi stály, a způsoby, jakými se s nimi poprali. Sdíleli s námi dobrou praxi, zajímavé nápady, tipy na konkrétní aktivity, mluvili o tom, co se jim osvědčilo a v čem jim opatření přišla podstatná. V Sumáři se vám snažíme představit: tuto dobrou praxi, co můžete ve škole dělat a jak, co si při tom dát pozor, na co naopak nezapomenout. Škola, které se podaří vybudovat pozitivní klima školy, poskytuje pozitivní a příjemné prostředí, v němž se všichni aktéři a aktérky cítí dobře a mají sami zájem podílet se na životě školy. Tato publikace byla realizována v rámci projektu „BeIN – Bariéry v inkluzi a jejich překonávání – implementace v prostředí českých základních škol“ za finanční podpory Technologické agentury České republiky v programu ÉTA (kód projektu TL02000064). Projekt je realizovaný na Institutu výzkumu inkluzivního vzdělávání Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL02000064" target="_blank" >TL02000064: BeIN: Tackling Obstacles in the Way of Inclusion - Implementation at Czech primary schools</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů