All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Age-heterogeneous classes in kindergarten

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00126768" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00126768 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Věkově heterogenní třídy v mateřské škole

  • Original language description

    Věkové složení tříd mateřské školy je jedním z témat, o kterých se často v poslední době mluví. Cílem publikace bylo shrnout dosavadní poznatky o věkově heterogenních třídách na několika úrovních. První část je historickým exkurzem do uspořádání tříd v mateřských školách. Tato retrospektiva je doplněna přehledem nedávných empirických poznatků k tématu ze závěrečných kvalifikačních prací studentů v oboru učitelství mateřských škol. V další části jsou shrnuty zahraniční poznatky o heterogenních tříách v předškolních zařízeních. Nedostatek relevantních výzkumných poznatků zaměřených na srovnání efektivity vzdělávání v heterogenní a homogenní třídě v českém prostředí je alespoň částečně kompenzována v další části publikace. Představuje kvantitativně orientovaný výzkum zaměřený na zjišťování úrovně školní zralosti v obou typech uspořádání tříd. Závěrečná kapitola přechází od teoretických a výzkumných hledisek k příkladům, jak může být potenciál věkově heterogenních tříd aplikován v konkrétní praxi mateřské školy.

  • Czech name

    Věkově heterogenní třídy v mateřské škole

  • Czech description

    Věkové složení tříd mateřské školy je jedním z témat, o kterých se často v poslední době mluví. Cílem publikace bylo shrnout dosavadní poznatky o věkově heterogenních třídách na několika úrovních. První část je historickým exkurzem do uspořádání tříd v mateřských školách. Tato retrospektiva je doplněna přehledem nedávných empirických poznatků k tématu ze závěrečných kvalifikačních prací studentů v oboru učitelství mateřských škol. V další části jsou shrnuty zahraniční poznatky o heterogenních tříách v předškolních zařízeních. Nedostatek relevantních výzkumných poznatků zaměřených na srovnání efektivity vzdělávání v heterogenní a homogenní třídě v českém prostředí je alespoň částečně kompenzována v další části publikace. Představuje kvantitativně orientovaný výzkum zaměřený na zjišťování úrovně školní zralosti v obou typech uspořádání tříd. Závěrečná kapitola přechází od teoretických a výzkumných hledisek k příkladům, jak může být potenciál věkově heterogenních tříd aplikován v konkrétní praxi mateřské školy.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    9788026219606

  • Number of pages

    150

  • Publisher name

    Portál

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book